زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

درخت پفیلا

-تازه توی ماشین نشسته ایم و من پاکت پفیلا را به پسرها می دهم که بخورند .ایلیا می پرسه مامان می تونم هسته اش رو بندازم توی باغچه؟ ارمیا با تعجب میگه مگه پفیلا هسته داره؟ یعنی درخت پفیلا هم داریم؟؟ ایلیا میگه من قبلش داشتم خرما می خوردم.

-برای نشانه "ای،ی" از ارمیا پرسیدم که فردا با چه اسمی میخوای بری روی میز الفبای کلاس داداشی؟؟ گفت من "ایرانی" هستم.

-برای حرف "اِ" ارمیا میگه من داداشِ تو هستم پس میام و برای حرف "ش" هم گفت من آشنا هستم.

- ارمیا که تو کتاب علوم راجع به حالات مواد خونده می پرسه آتش از چه جنسیه؟؟ گاز هست؟؟

- ارمیا میگه "چه" معنی کوچیک میده؟؟ مثلا باغچه و بیلچه.  بعد می پرسه اون وقت بچه یعنی چه؟؟ ایلیا می پرسه آنچه یعنی آن کوچک؟؟

نظرات 13 + ارسال نظر
AE دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:49 ب.ظ

مورد یک عالی بود :)

فک کنم بلاخره جواب یکی از سوال ها رو بدونم! جنس اتش از ترکیب اکسیژن و مواد اشتغال‌زا نیست؟ پس یعنی ترکیبی از گاز و مایعات خاص؟ امیدوارم درست گفته باشم!
من هنوز درگیر این سوالم که جنس سایه از چیه :))) خیلی سوال خوبی بود واقعا

به نظر منم اتش گاز حاصل از سوختن مواد سوختی هست و جنسش میشه گاز.
احتمالا این سوالات تو علم فیزیک جواب دارند

جانان پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:01 ب.ظ http://lakposhtesabz.blogfa.com

انگار جزعه معدود برادرایی هستن که علایق و سلایقشونم مثل همه در دونیا متفاوت نیستن خیلی خوبه اسنجوری

فعلا علائقشون در محدوده ی بازی هاست ولی خب دومی تحت تاثیر اولی است

خانم مهندس جمعه 23 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:35 ق.ظ https://msengineer.blogsky.com/

وقتی میخوام حروف الفبا رو به امیروالا یاد بدم واقعا درگیر میشیم
با این سوال های آخر هم به این فکر میکنم که چقدر یادگیری زبان فارسی سخته
ما که همینجوری بدون سوال یاد گرفتیم ولی برای یه فرد خارجی واقعا سخته و سخت تر شاید برای ما مامان ها

به نظر من هم استثناهای زبان مون زیاده و البته صرف کردن هم داره.
ما بیشتر حفظ کردیم ولی الان دسته بندی شده تر هست

منجوق شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 07:33 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

آتش ماده نیست که یکی از حالتهای سه گانه را داشته باشه.
خیلی با این دوتا داداش حال می کنم

پس اتش چیه؟؟
ممنونم

منجوق شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 01:06 ب.ظ http://manjoogh.blogfa.com

آتش در واقع تبدیل ماده به ماده ( گاز دی اکسید کربن و جامد کربن) + انرژی گرمایی و نور هست .
در واقع آتش یک واکنش شیمیاییه که ما گرما و نور حاصل از آزاد شدن انرژی رو می بینیم

یعنی آتش ترکیب نور و گرمای حاصل از ترکیب شیمیایی هست؟؟

فاطمه شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:57 ب.ظ

سلام
چقدر سوالات این داداشی ها جالبه . هر کدام را که میخونم متوجه میشم که این سوال من هم هست با اینکه فاصله سنی ما زیاد هست اما سوالاتشون برای من جالبه :

انگار سوال های آدم ها ثابته. وقتی بچه ایم سوال رو می پرسیم ولی وقتی بزرگ شدیم تو ذهنمون بهش فکر می کنیم

فاطمه دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:58 ق.ظ http://Ttab.blogsky

سلام حالا هسته پفیباروبکارید شاید درختش دراومد
بچه مخفف ب میشه یعنی؟

باید تلاشمون رو در راستای کاشت درخت پفیلا به کار ببریم
احتمالا همینه

Fateme چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:47 ب.ظ

سلام
خدا حفظشون کنه
این آقا ارمیا کلا فک میکنن محور میز الفبای کلاسن و همه حروف حول محور ایشون میچرخه
منم فک میکنم آتش گاز نیست اگه مثلا گاز باشه باید فضا اشغال میکرد و مثلا تو یه ظرف شیشه ای میشد نگهش داشت درحالیکه وقتی شما تو یه ظرف سربسته آتیش روشن کنید بعد تموم شدن اکسیژن ظرف ، آتیش خاموش میشه.. به نظرم منم صورتی از انرژی هست
آهان راجب جنس سایه هم که قبلا پرسیده بودن فکر میکنم شاید بشه گفت جنس هر سایه ای جنس سطحی هست که روش اون سایه ایجاد شده وگرنه به خودی خود و بدون معنی کردن نور، سایه معنی نداره یه چیزی مثل ملکه(نور) و عدم ملکه(سایه) تو منطق هست ب نظرم
شما کتاب‌های فلسفه برای کودکان برای داداشیها تهیه میکنید؟

ارمیا چون کلاس اول رو مجازی گذرونده و این حس میز چیدن رو در کلاس تجربه نکرده به مباحث کلاس داداشش علاقمنده و می خواد خودش رو توش جا بده
باید بگردم تعریف انرژی به زبان ساده رو براشون پیدا کنم.
چه خوب که شما با منطق می تونید به این سوالات پاسخ بدید
تا به حال کتاب فلسفی کودکان نخوندیم بیشتر تو کار ضرب المثل بودیم.
موردی می شناسید معرفی کنید؟؟

فاطمه چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام عزبزم دقیقا درست گفتید توی ذهنمون یا بهش فکر می کنبم یا اینکه توی ضمیر ناخودآگاهمون باقی می مونه خلاصه تا جوابشون را نگیریم باهامونه و این دست ما نیست ..

سوالات بی پاسخ همیشه با ما هستند

Fateme جمعه 30 دی‌ماه سال 1401 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام بانو
این لینک ها رو ببینید به نظرم کاربردی باشه برای داداشیهای گلمون
https://poiict.ir/product/%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d9%87

https://jamalnashr.com/product/%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%8C-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-55-%D8%AC%D9%84%D8%AF%DB%8C/

البته ممکنه بعضی ازینارو تو محاورات روزمره باهاش آشنا شده باشن ولی به نظرم خوندنشون خالی از لطف نباشه
ترجیح خودم برای بچه ها شروع با مبانی توحیدی هست و کتب مؤلفین غربی رو ابتدائا براشون انتخاب نمیکنم مگر اینکه خوندنشون نقادانه و همراه با پاسخ به شبهات باشه..
بازم اگه مطلب یا کتاب خوبی در این مورد به چشمم بخوره براتون میفرستم

ممنون ازتون
واقعا لطف کردین

منجوق دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:32 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

بله تا حدودی
یعنی آتش حاصل فعل و انفعالات شیمیایی و آزاد شدن انرژی است.

ممنونم

منجوق دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:47 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

ببخشید من دخالت می کنم ولی لیلی جان لطفا نگذار بچه ها فلسفه را جانشین منطق بکنن.
بگذار بچه ها علم را با منطق یاد بگیرند.

ما خانوادتا ذهنمون ریاضی هست و اونقدر با فلسفه و منطق آشنا نیستیم که بخوام درگیرشدن کنم.
شرمنده. حالا کتابی که دوستان معرفی کردن رو تهیه کنم بفهمم چی به چی هست

لیمو چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:55 ق.ظ

کاش درخت پفیلا وجود داشت. خودم باغش رو میخریدم :)
+ من با نظر منجوق جان موافقم خصوصا که لینک کتابهای پیشنهادی رو دیدم و به نظر میرسه موضوعشون فقط فلسفه نیست.
بنظرم حتی اگر سوالات فلسفی هم علمی جواب داده بشن بهتره. امیدوارم همیشه موفق و شاد در کنار هم باشین

به به عجب باغی میشه
ممنون از نظرتون. حالا کتاب ها رو تهیه کنم خودم بخونم ببینم چقدر فلسفه تو سوالاتشان حل شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد