زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

تشدید

-ایلیا از داداشش می پرسه اسم تشدید ،تشدید داره؟؟ ارمیا دو بار کلمه تشدید رو تلفظ می کنه و میگه نه نداره. ایلیا میگه چرا خود اسم ّّ  تشدید نداره؟؟؟

- دو داداش تصمیم گرفتند تعداد برگه های نارنگی هایی که در روز می خورند بشمرند. تا حالا از ۸ تا ۱۲ تعداد برگه های نارنگی بوده. بیشترین فراوانی هم روی ۱۰ هست.البته هر کدام روزی ۸ تا نارنگی می خورند. داده های آماری شان بالاست.

- ایلیا می پرسه وقتی روزنامه داریم شب نامه هم داریم؟؟ من دارم تو ذهنم دنبال جواب و توضیح عبارت شب نامه می گردم که ارمیا جواب میده روزنامه یعنی خبرهای روز اگه شب بخوان خبرها رو بدن که دیر شده دیگه. بعد میگه می تونن عصرانه و یا ظهرنامه داشته باشند و بابا تکمیل می کنه هفته نامه و ماهنامه و فصلنامه و سالنامه داریم. به خیر گذشت.

نظرات 7 + ارسال نظر
Fateme شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 02:36 ب.ظ

یعنی قشنگ پسراتون مفاهیم فیلسوفانه به کار میبرن
قاعده‌ی "فاقد شیئ نمی‌تواند معنی آن باشد":
اسم تشدید که خودش تشدید نداره چطور چیزی که خودش نداره میتونه به بقیه بده؟!
درسته مثالشون زیاد دقیق نیست اما مفهومش رو درست درک کردن

شما انگار با فلسفه رابطه ی خوبی دارید
ما در حد درگیری روزمره و سوالات با باقاعده و بی قاعده درگیرش هستیم

شارمین شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 07:01 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
من جای تو بودم همه‌ش داشتم این دو تا رو بغل می‌کردم و می‌چلوندم خدا حفظشون کنه

سلام.
بابا دو تا پسر ۷ ساله و نه ساله اند. اصلا جایی واینمیسن که کسی بغلشون کنه

شادی دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 05:12 ق.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

مکالمات شیرین جوجه هاتون رو همیشه می‌خونم، چه کار خوبی می‌کنید که ثبتشون می‌کنید. بعدها خوندنش خیلی خیلی لذت‌بخشه هم برای شما هم برای خودشون.

شما لطف دارید
احتمالا خودشون تو آینده تعجب می کنند از دنیای کودکی پر از کنجکاوی

Fateme دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 11:21 ق.ظ

رابطمون با هم بدک نیست البته اون خوبه ها ولی ما زیاد نمیفمیمش
با عرض پوزش توی قاعده ای که کامنت قبلیم نوشتم معطی(عطاکننده) اشتباها معنی تایپ شده
اگه داداشی ها چنتا سریال تاریخ معاصر مثلا همین جیرانو ببینن دیگه شبنامه و امثالهم هم براشون ملموس میشه

مهم اینه که رابطه قطع نشه .دیگه فلسفه برای خودش ابهتی داره همین که به دیدارش نائل میشویم باید شاکر بود.
تو خونه ی ما فقط شبکه نهال دیده میشه و دیگه فیلم و سریال و اخبار و فوتبال و .‌. خبری نیست. باید خودم توضیح میدادم

لیمو چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:48 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com

ای جانم
امیدوارم همیشه سالم و شاد و همینطور پرسشگر باشن. سوالاتشون فیلسوفانه است دقیقا D:

ممنون از دعای خودتون.
به نظر من سوالات بچگانه است که با دنیای تعریف شده ی دیگران مواجه میشن

فاطمه پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 09:16 ق.ظ http://Ttab.blogsky

سلام عزیزم روزی ۸تانارنگی که هرکدوم مثلا ۱۰تاپر توش داره؟
مواظب باشا
یکی ازفامیلامون تعریف میکرد توبچگی یه روزخیلی نارنگی خورده فرداش که ازخواب پاشده صورتش نارنجی شده بوده.باورکن

سلام عزیز
مصرف نارنگی تو خونه ی ما بالاست. روزی ۸ تا ۱۵ تا هر کدوم می خورن . البته نارنگی های الان دیگه مشتری نداره.
نارنگی و پرتقال و هویج بتاکارتن داره که مصرف زیادشدن باعث نارنجی شدن پوست میشه. داداشی ها بدونم همچین اثری داره نارنگی حتما روزی ۳۰ تا می خورن.

رضوان جمعه 14 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 03:51 ق.ظ http://nachagh.blogsky.com

سلامی لیلی عزیز.چه زیباست شاهد مباحثه دوبرادر ایلیا و ارمیا (۷و۹ساله)بودن و چه جالب تر گزارش نویسی شما از آنان.از سحر که بیدار شده ام تا الان که ساعت شش و ربع است هی با خودم میگم از کجا سوژه نوشتن پیدا کنم؟معمولا چه میتوان نوشت که به مذاق دیگران خوش آید؟
تو تاریکی هی سوژه ها را زیر و رو می کردم و باز یه پیام ذهنی به من می گفت نه،اینو بنویسی اینجوری میشه اونو بنویسی اونجوری میشه،شاید خود سانسوری همین معنی را میده .اما شما با نوشتن این گزارش شیرین یادم دادی کار خودمو بکنم و کاری نداشته باشم به نتیجه.

سلام خانومی.
نوشتن خاطرات و عقاید دشواری های خودش را دارد. باید از ایده و کاری که انجام دادی دفاع کنی و در برابر پرسش دیگران پاسخگو و واقعا یافتن ایده مشکل است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد