زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

پول خرد

 در پست قبل به لباس و چهره همکلاسی های من دقت کردین. لباس های ساده بدون هیچ گل و تور و روبان و مدلی . چهره ها با آرایش سبک و یا بدون آرایش، موهای افشان. یکی از دخترهای کلاس صبح ها که میومد من با خودم می گفتم چی میشد این دختره یه شونه به موهاش می زد. اکثر دانشجوها این تیپی هستن، البته هستند کسانی که با موهای سبز و بنفش و  کلی گوشواره در یک گوش و یا انواع میخچه در زوایای مختلف چهره از بینی و ابرو و لب و لوچه!! و یا نگین توی چشم و دندان هم در دانشگاه ظاهر می شوند ولی اونها اکثریت نیستند. زندگی در اینجا به بازگشت به طبیعت و استفاده کمتر از مواد شیمیایی و دوستی با مظاهر طبیعی داره نزدیک میشه و حفظ چهره طبیعی و سادگی هم در همین دیدگاه قرار می گیره. این نکته ای بود که یکی از خوانندگان به من توصیه کرد تا بهش توجه کنم.



پارکومتر

چند روز پیش که توی پیاده رو قدم می زدم، یک آقایی اومد پیش من و یک اسکناس پنج یورویی نشان داد و گفت 5 یورو پول خرد داری؟ چون نزدیک Parkschein (پارکومتر) بودیم فهمیدم که برای پولی که توی دستگاه بریزه پول خرد می خواد.گفتم نمی دونم صبر کن توی کیفم رو ببینم. از شانسم پول خرد زیاد داشتم ولی به 5 یورو نمی رسید. سکه ها رو نشونش دادم و گفتم 4.45 یورو است. گفت اشکال نداره و اسکناس 5یورویی رو به من داد و پول خردها رو گرفت این طوری کیف پولم کلی سبک شد و حدود 50 سنت هم کاسبی کردم به نظرتون اگر از فردا با یک مشت پول خرد برم اطراف پارکومترها قدم بزنم می تونم روزی چقدر درآمد کسب کنم؟ این دفعه با تجربه تر عمل می کنم و مثلا 4.30 یورو نشون میدمهمین طوری میشه که مشاغل کاذب در جامعه به وجود میاد دیگه.

 

پارکومتر با انرژی خورشیدی

البته برای پارکومترها و ساعت های زمان بندی شده در این پستم نوشته ام. در ضمن برگه هایی که اضافه کردم مخصوصا نقاشی هایی که تجسم می یابند رو هم نگاهی بیندازید.

این هم چند عکس از تزئینات یک فروشگاه زنجیره ای:

با وسایل غذاخوری یکبار مصرف از جمله چاقو و قاشق و چنگال و بشقاب و لیوان صحنه آرایی نمودند.

دکور مغازه

قاشق و چنگال ها را روی یک صفحه نیم دایره پلکسی گلاس چاپ کرده اند. چاقوها و لیوان ها واقعی است و به همان صورت است که در کارخانه تولید می شود.


دکور یکبار مصرفی!


این هم بشقاب و دیس که دست ماکت بچه هاست

نظرات 22 + ارسال نظر
سپینود پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

عزیزم تو چقدر ماهی چقدر مطالب خوبی می‌نویسی و به نکته های قابل توجهی هم اشاره می‌کنی . مثلا همین آرایش منم اکثرا تو همین فیلمها و سریالهاشون می‌بینم که آرایش ندارن یا اینکه خیلی کمه مثلا در حد یک رژ لب ...فقط همین دیگه خبری از خط چشمهای سه شاخه و سایه ‌های اجق وجق خبری نیست ... .
تزئینات اون مغازه‌ها هم خیلی جالبه . چه چیزهایی به ذهنشون میرسه اونهم با ظرف و ظروف یکبار مصرف !

واقعیت ها رو باید دید. همه ش نمیشه که تعریف کرد که اروپایی خوبن و پیشرفته اند باید این ویژگی هاشون رو هم دید. باید قبول کرد که لازمه پیشرفت همین موارد کوچیک هست.
همین هایی که تو فیلم هاشون می بینی تو خیابون ها هستند. البته قیافه غیرنرمال هم هست ولی اکثریت نیستند

بسامه پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 ق.ظ

به به لیلی در نقش شاغل کاذب...
چه شود... تازه داره تیز بازی هم درمیاره... میگه از این به بعد می گم 4.30 دارم
ایول... خوشم میاد ازت..
در مورد حجاب که تو کامنتهای سری قبل خوندم والا دوست من حجاب داره و تو ترکیه درس می خونه... تنها دانشگاههای دولتی منع حجاب دارن نه دانشگاههای خصوصی.. یعنی محجبه ها می تونن دانشگاه خصوصی برن... درضمن اونجا همسر و دختر نخست وزیر و رئیس جمهورشون حجاب دارن به چه خوشگلی.. چطور میشه منع حجاب داشته باشن... عروسی دختر رئیس جمهورشون رو من دیدم... حتی تو لباس عروسی هم حجاب داشت... چه می دونم والا...
می دونی لیلی..در مورد دخترهای ایرانی هم بهشون حق بده.. وقتی نه تفریحی هست نه درسی نه کاری میشین همش به خودشون میرسن... والا منم اگه بیکار باشم می شینم همش با چشم و ابروم ور میرم...
در مورد مغازه هم خداییش من متوجه نشدم... تا توصیح ندادی...
خیلی خلاقانه بودا...

بله بله می خواهیم زرنگی ایرانی مان را به نمایش بگذاریم.
ساختار حکومت ترکیه پیچیده است. یعنی ظاهرشون با باطنشون فرق می کنه. در باطن حکومت دست ارتش هست و حکومت سکولار یعنی بدون دین دارند. البته من هم اطلاعات خاصی ندارم و از روی مطالبی که در اینترنت دیدم نوشتم، شاید صحیح نباشه.
من نمی دونم چرا دختر دانشجو باید بیکار باشه؟ اینها هم دانشجو هستن و درس و پروژه و سخنرانی دارند و گاهی برای خرج تحصیل شون کار هم می کنند.
در ضمن کار که فقط شغل داشتن نیست. اگر کسی هدف داشته باشه از زمانی که توی خونه هست بهترین بهره رو می بره. فقط پول در آوردن و کار بیرون از خونه داشتن ارزش نیست

لیلی پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ب.ظ http://manamleili.blogfa.com

نگین تووووووووووی چشم؟؟؟؟؟؟ یعنی چی؟
وای خدای من چقدر خوبه که انقدر ساده ان. وای دانشجوهای ما چه جورین! انگار می رن عروسی.
من نمی دونم چرا همش فکر می کنم تو شبیه ارمیا تو آکادمی گوگوشی. می بینی؟ شبیش نیستی؟

البته این نگین رو با جراحی می کارن.
آرایش در حد عروس رو که نگوووو. گاهی در کلاس دانشگاه آدم فکر می کنه توی سالن عروسی ایستاده و یک سوم جمعیت هم عروس هستند
خیلی خوبه که ساده هستن و معیارشون از زیبایی و دوستی ظاهری نیست. وقتی برای ازدواج سیاه و سفید و چشم بادومی و حتی معلولیت های ظاهری مثل نابینا بودن مهم نیست و به خصوصیات درونی هم توجه می کنند دیگه نیاز به ظاهرآرایی و گول زدن و نقش بازی کردن ندارند.
من این آکادمی رو ندیدم ولی توی سایت های مختلف عکس هاش رو دیدم
دختر خوبیه

مشتاقی پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ب.ظ

سلام
انسان دو چهره دارد .چهره شخصی و چهره شخصیتی
منش ادب انساندوستی عفت وووومربوط به شخصیت است
هرگاه انسان در چهره شخصیتش زشتی وکدورت ببیند معمولا
با افراط در آرایش چهره بیرونی میخواهد جبران کند.

سلام
حق با شماست. حتما از درون بی مایه هستند که سعی می کنند با ظاهرسازی اون رو پنهان کنند

فاطمه پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:31 ب.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

یعنی از طریق پارکومتر میتونی کفش دسته دوم بخری؟!! یا برای اینکه کفشتو به پارکومتر بسپری باید پول بدی ؟

چقدر منم دلم میخواست جایی که بودم همه ساده میپوشیدند و زندگی میکردند... اینقدر برای بعضی ها تاسف میخورم که هر روز ساعت های طولانی ، آرایش های سنگین را روی پوستشون قرار میدن... حیف این زیبایی طبیعی و پوستشون نیست ؟

این پارکومترها برای پارک ماشین هست. در واقع مکانی که ماشین رو پارک کردی اجاره میکنی و پولش رو توی دستگاه میریزی و کاغذ رسید رو روی داشبور ماشینت می ذاری که مامور پلیس ببینه.
آره خانومی.وقتی همه آرایش کنند دیگه تشخیص زشت و زیبا و خوب و بد سخت میشه. عمر آدم ها به چیزهای بی ارزش تلف میشه

نرجس پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:51 ب.ظ http://mybabydream.blogfa.com

اول سلام
نمیدونم چرا ایرانی ها اینطورن؟دوست های خودم تو دانشگاه رو میگم کیف لوازم ارایششون از کتاب ها بزرگ تره..از یه عروس هم بیشتر ارایش میکنن ...به منم میگن چرا ارایش نمیکنی ..والا من پوست روشنی دارم ولی از بس اونا میمالن من شدم سیاه ..کافیه یکی مقنعه اش رو یه مدل خاصی سرش بزه دیگه از فردا همشون همون مدل رو میزنن ...نمیدونم چی میشی که اینقدر سریع از تغییرات بدون دونستن دلیل استقلال میکنن
مثلا همون گروهی رو که میگی حلقه اویزون میکنن ودر اقلیت هستن..اگر یه روز بیاد دانشگاه ما دیگه تموم....اکثریت همون مدلی میشن
نمیدونم والا انگار ساده پوش ها استقلال شخصیتی بالاتری دارن

سلام
واقعا این رو من هم نمی دونم. چرا اینقدر در ظاهر گیر کردن. چرا این قدر ارزش خودشون رو آوردن پائین که باید با رنگ آمیزی صورتشون به خودشون ارزش بدن. چرا این همه چشم و هم چشمی دارن؟ چرا همه اش تو زندگی دارن به بقیه حسرت می خورن؟ حیف از عمره که به این چیزهای بی ارزش تلف بشه
خیلی سخته کسی خودش و ارزش پاکی و بی آلایشی ش رو حفظ کنه و جو زدنه نشه.

فردا پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:24 ب.ظ http://med84.blogfa.com

به به! ای ول! شم قویه اقتصادی یعنی این! من از این شغل هم خوشم اومد! حالا به عکاسی و پستچی گری این شغل شریفه بدون اسم! رو هم باید اضافه کنم... هرچند تو این یکی استعداد ندارم! من از اونام که یه چیزی هم اضافه می دم به طرف و خوشال خوشال میام!!!
لیلی.....

شما با این همه شغلی که انتخاب کردین وقت سرخاروندن نداری دیگه
پس هرچی از اون شغلها درمیاری باید در راه این کی خرج کنی
بله خانومی

محبوبه 81 پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:07 ب.ظ

حقیقت داره که میگن زیبایی در سادگیه ولی مخالفم با این حرف که هرچی یکنفر از نظر شخصیت کم داشته باشه ظاهرشو خیلی درست میکنه!! جامعیت نداره و فراوون دیدم موردهایی که کاملاً این حرفو نقض میکنه... از نظر من و البته روانشناسی ظاهر هر آدم نشون دهنده باطنشه.. حتی کاملاً حقیقت داره که زیبایی درون یک نفر حتی باعث زیبایی چهره اون طرف میشه. یا شنیدی میگن شخصیت هر آدمی رو از روی کفشش بشناس ؟؟؟ کسی که به زیبایی و تمیزی کفشش اهمیت میده شخصیت خاص و قشنگی داره معمولاً... من معتقدم هر آدمی در ظاهر باید در بهترین حالت ممکن باشه چون گذشته از اینکه خود طرف نسبت به خودش حس خوبی پیدا میکنه و در نتیجه رفتارش برازنده تر و بهتر میشه دیگران هم احساس خوبی بهشون دست میده ...
در ضمن اصلاً ایده جالبی نیست بری برا کار پارکومتر چون امکان داره قوانین مورفی دامنگیرت بشه و هیشکی به پول خرد احتیاج پیدا نکنه
تو عکس آخری هم یه لحظه فکر کردم پسره واقعیه

منظور من از بی مایه گی تنبلی در پرورش و بها دادن به بقیه استعدادهاست. مثلا کسی تلاشی در برقراری صحیح رابطه اجتماعی یا آموختن آداب صحبت کردن و ... نکنه و فقط از طریق زیاده روی در آرایش و متفاوت بودن رنگ ها و پوشش بخواد وجود خودش رو نشون بده.
من هم با زیبایی ظاهری و مرتب بودن به شدت موافقم. کسی که به ظاهرش بی اهمیته یا افسردگی داره یا نسبت به اطرافش بی توجه هست ویا تنبل می باشد که همه نشان از نامتعادل بودن داره.
کلا من و تو بشینیم حرف بزنیم کارمون به حرف های روانشناسی کشیده میشه دختر
به نظرت برای پارکومتر خوب نیست یکی دو هفته امتحان کنم؟ شاید نتیجه داد؟

محبوبه 81 پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:10 ب.ظ

راستی بهاره اومده مشهد فردا با هم قرار داریممممم... از خوشحالی سر از پا نمیشناسمممم ... فقط حیف سرما خوردم حالم خوب نیست..دعاکن تا فردا رو به راه بشم

آخ جون. خوش به حالت. از طرف من هم بهش سلام برسون.
از امشب چای سبز و شربت عسل و دارچین بخور و استراحت کن که انشالله تا فردا سرحال بشی

باران پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:16 ب.ظ http://bibiebaran7.blogfa.com

لیلی جون شما کار و کاسبی رو شروع کن اگه خوب بود منم میام نزدیک پارکومتر بلکه تو این اوضاع اقتصادی یه کمکی به خانواده کرده باشم...والا به خدا

باشه. بذار من چند تا پارکومترها رو امتحان کنم و ببینم کدوم مشتری هاش بیشتره، اطلاعات جمع آوری کردم خبرت می دم

محبوبه 81 پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ

من برای این پست دو تا نظر دادم اون یکیش کوووو ؟؟؟

اومد

لیلی پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ب.ظ http://manamleili.blogfa.com

نگفتی شبیهشی یا نه؟

نمی دونم شبیه ش هستم یا نه؟
سوال سختی پرسیدی
فکر کنم اون خوشگل تر از منه!(ببین منو وادار میکنی به چه چیزهای سختی اعتراف کنم)

فاطیما جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:11 ب.ظ http://3tayesh.blogfa.com

چقدر این دکوراسیون فروشگاه با ظروف یکبار مصرف شیک از آب دراومده!چه مبتکرانه!

نرجس شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:07 ق.ظ

leyli jon man zaban almani ro kheyli dost daram ba inke midonam sakhte vali man nemidonam chera inghad dosesh daram chand ta ketam kharidam ke mamolan har roz chand kalamasho mikhonam vali talafoz hash ro balad nistam ....hala khastam bedonam cd ya barnameyi hast ke betone komakam kone
adad va azaye badan ro yad gereftam

آفرین به همت تو دختر زرنگ. همین که توی خونه و با اراده خودت شروع کردی نشانه اینه که خیلی زبان آلمانی رو دوست داری.
من ایران که بودم از توی سایت ها سی دی Rosetta Stone برای زبان آلمانی رو دانلود کردم. هم تصویری هست و هم تلفظ داره.
در ضمن سایت translate.google.com هم برای زبان آلمانی و هم انگلیسی تلفظ داره.
چقدر زرنگ هستی. اعداد برعکسی شون رو هم یاد گرفتی حتی

حنا شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 ق.ظ http://parandeymohajer.persiablog.ir

لیلی جونم اینکه از سادگی اونها گفتی حرف من هم هست.واقعا تعجب می کنم که عروس هاشون موشون را می کننند زیر تور و یک روژ بسیار کمرنگ که پیش روژهای ما برق لب حساب می شند می رند و ازدواج می کنند.دیگه خودمون این سادگی را توی ازدواج سلطنتی دیدیم. اونها با این سادگیشون به شوهر هاشون میگند اگاه باش که تو من را با این سر و وض پسندیدی.و به نظر من ارزشش خیلی بالاتر از دخترای ماست که یک روز تموم خودشون را زیر دست ارایشگر خفه می کنند برای 4 ساعت.و معنای غیر مستقیمش هم اینه که ببخشید شوهر جان من زشتم تو من را با ارایش ببین.

بی رو در بایستی همه از سادگی این خارجی ها به به و چه چه می کنند ولی هیچکس حاضر نیست که خودش این کار را الگو قرار بده و همه از یکی دیگه تو قع دارند این کار را بکنند.
باورت نمی شه من که بدون ارایش می رم دانشگاه اینقدر رفتارهای بدی می بینم که نگو و نپرس .حتی یاد نگرفتیم به سلایق و عقاید یکدیگه احترام بزاریم.تازه من را بچه مثبت صدا می کنند.فقط به خاطر اینکه خودم را خفه نکردم با صد نوع لوازم ارایشی.
اهان یک دلیل دیگه که بمتاسفانه متاسفانه توی دخترامون این باب شده که دختر اگه ارایش کنه خواستگار واسش پیدا میشه و پسر هامون هم به این باور دامن زدند.پس تا زمانی که باورها همینه این قصه ها ادامه داره.

ببخشید زیادی حرف زدم این حرفا تو دلم تلنبار شده بود

آخی خانومی.چقدر حرف تو دلت مونده بود.

اینجا حداقل به این درک رسیدن که معیار قضاوت آدم ها ظاهرشون نیست.بنابراین دخترها لازم نیست که خودشون رو غیر از چیزی که هستن نشون بدن.
در مورد این که همه از این اخلاق غیرایرانی ها تعریف می کنند ولی حاضر نیستند خودشون تغییر کنند، واقعا باهات موافقم. همیشه ما در حرف زدن و نظریه دادن خیلی ماهر هستیم ولی موقع عمل همیشه منتظر دیگران هستیم. شاید باید خودمون شروع کنیم.
خوشحالم که بر عقیده صحیح خودت ثابت قدم هستی و تحت تاثیر حرف های نادرست ناصحان و دوستان ظاهربینت قرار نگرفتی.

سلما شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ب.ظ http://1hamsar1madar.blogfa.com

عجب فکرهای بکری داری خانومی خوب کاسبی ای میشه ها راستی از ویترین بوتیک خیلی خوشم اومد ایده جالبی بود

ممنون از تشویقت. با تشویق های شماها من دارم مصمم می شم برم یکی دو روز امتحان کنم

امیرحسین دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:20 ق.ظ

سلام خیلی وبلاگ جالبی دارید
امشب شب دومه که میام سراغ این وبلاگ و فک کنم دیگه همه پستاشو خوندم
من با توجه به مطالعاتم به ادیان خیلی علاقه مندم ونوع نگاهتون واسم خیلی جالبه
خیلی خیلی استفاده می کنم از پست ها ومطالبت قشنگتون
ممنون

سلام
خیلی ممنون.شما لطف دارین
جدی همه پست ها رو خوندین؟پس لطفا غلط های املاییش رو یادآوری کنید تا من تصحیح کنم
خوشحال میشم از نظرات ارزشمند شما در رابطه با زمینه ی مطالعاتی تون بهره مند بشم

ماری سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:06 ب.ظ http://marii.persianblog.ir/

خیلی اینو شنیدم از کسانی که اینجا زندگی نمیکنن از سادگی ظاهری آدما حرف میزنن.حتی یه دوستمون که تو آلمانه میگفت که یه پدری تو همسایگیشون با دخترش سر ظاهرش مشکل داره.تازه میگفت دختره اصلا با خانواده زندگی نمیکنه و گاهی سر میزنه.میگفت دختره موهاشو رنگای عجیب میکنه و کلی تتو داره...

اکثر افراد شهرما (بقیه شهرها رو ندیدم که با یقین بگم) ساده می پوشند و خیلی کم آرایش می کنند ولی افرادی با ظاهر عجیب غریب هم وجود دارند که برای تنوع منظره خوب هستند

خانم و آقای پیشی شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ق.ظ http://pishia.blogfa.com

وای من مرده این روش اشتغال زایی تم لیلی جون!!!

از فکر خلاق ایرانی ام نشات می گیرد

نیلوفر آبی چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:51 ب.ظ http://cuteparadise.mihanblog.com

سلام خوبین لیلی خانوم
ی سوال داشتم:blogsky چطوری؟به نظرم خوبه ولی مثلا نمی ش نظرا رو بیشتر از ی تعداد محدود خوند

سلام
الحمدالله من خوبم.
من فکر می کنم blogfa یا roseblog بهتر از blogsky باشه.
در مورد نظرات که از یک حدی بیشتر نمیشه خوند من منظورتون رو متوجه نشدم. یعنی چون نظرات رو در چند صفحه نمایش میده منظورتون هست؟

نیلوفر آبی پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ق.ظ http://cuteparadise.mihanblog.com

ممنون از راهنماییتون
راستی نگفتین می تونم لینکتون کنم و گاهی ازتون تو بعضی از موارد کمک بگیرم؟

خواهش می کنم
اختیار دارین ، ریش و قیچی دست شماست. نیاز به اجازه نیست ، صلاح مُلک خویش خسروان دانند

نیلوفر آبی شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ب.ظ http://cuteparadise.mihanblog.com

خواهش می کنم این چ حرفی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد