زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

شباهت

اول از همه عکس مریم بانوی ما را ببینید. همان که در  پست کریسمس راجع به شباهتش با عکس زیر نوشته بودم. در همان پست عده ای خواستار دیدار رخ این فرشته خانوم ما شدند تا آنها هم شباهتش را با عکس تائید کنند



مریم خانوم ما
این چند روز که برف اساسی آمده است. از شانس ما روز اول بارش برف نوبت برف روبی ما بود. در چند نوبت آقای همسر برف های جلوی در خانه را جارو کرد و شن و نمک پاشید. مدیر ساختمان ما زیادی حساسیت به خرج می دهد و مخالف پاشیدن نمک است، چون برای منابع آب زیرزمینی مضر است.
نظم ماشین های پارک شده در برف مشخص تر می شود.
من گاهی از پنجره بیرون رو تماشا می کردم اون آپارتمان روبه رویی مون یک خانم بسیار مسن
میومد و برف ها رو جارو می کرد. یعنی اینقدر پیر بود که با تلاشی که می کرد به زحمت برف ها از روی پیاده رو جمع می شدند. با خودم گفتم این قانون برف روبی برای همسن های این خانوم هست که آسیب نبینند ولی این خودش مجبوره بیاد بیرون و برف پارو کنه.موقع نمک پاشیدن روی زمین با اون جوراب و دامنی که پوشیده بود،گویا کشاورزی بود که داشت برای مرغ هایش دانه می ریخت


صبح یکشنبه با آقای همسر برای پیاده روی و تماشای مناظر برفی رفتیم کنار کانال آب نزدیک خانه قدم بزنیم. کنار کانال مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری دارد و اکثر افراد برای ورزش و هواخوری میان اونجا. اول راه یک خانومی از دور ما رو می نگریست و وقتی بهش رسیدیم با خنده گفت شما از دور شبیه پسرم و دوست دخترش بودید. من فکر کردم اونه! اونها از نظر قد و هیکل شبیه شما هستند. اینها رو که می گفت من و آقای همسر می خندیدم و سر تکان می دادیم. یه دفعه گفت اصلا شما آلمانی می فهمید؟ من گفتم بله که می فهمیم. خب آخه آدم باید چی بگه به همچین حرفی؟  توقع داشته ما بگیم خوش به حالشون که به ما شبیه هستند؟ بعد پرسید از کجا هستید؟ و وقتی پاسخمون رو شنید گفت وااااااای، خیلی اوضاع کشورتون خرابه؟ ما هم گفتیم نه خیلی هم خوبه
در ادامه مسیر رسیدیم به دریاچه پارک جنگلی نزدیک خونه مون. پر از اردک و غاز و یک قوی سفید بزرگ بود. بعضی از مردم براشون نان می ریختند و همه جمع شده بودند. مرغ دریایی های زرنگ هم از اردک ها زرنگ تر بودند و نان ها رو سریع می قاپیدند
زمین ها پر از برف بود و رد پای اردک ها در اطراف دریاچه دیده می شد که به دنبال غذا همه جا رو سرک کشیده بودند.
اردک ها به دنبال غذا
چون این گذرگاه کنار کانال مخصوص پیاده روی هست معمولا آدم هایی که برای دویدن یا قدم زدن
می آیند قلاده سگ ها رو باز می کنند تا سگ ها کمی آزادانه بدوند. در مسیر بازگشت چند نفر از جلوی ما می آمدند که دو سگ قهوه ای بزرگ داشتند که اطرافشان جست و خیز می کردند. یکی از سگ ها تا به من رسید شروع کرد بو کشیدن و جست و جیز کردن. من هر چی کنار می رفتم اون جلوتر می آمد و تا صاحبش بهش برسه کل شلوار من رو برفی کرد صاحبش عذرخواهی کرد و گفت هر آدمی رو می بینه دوست داره باهاش بازی کنه.

سگه از این نژاد بود ولی سه برابر این اندازه
ده دقیقه بعد در همان مسیر یک زوج جوان رو دیدیم که دو تا توله سگ کوچولو رو برای گردش آورده بودند. این توله سگ ها چون خیلی کوچولو بودند تا آدمی از دور می دیدند فرار می کردند و پشت صاحبشون قایم می شدند. من رفتم جلو تا از نزدیک نگاهشون کنم پریدن پشت پای صاحبشون و از دور من رو تماشا کردند.اینها بچه هستند این طوریند بزرگ که میشن دوست دارند با آدم ها بازی کنند. این نتیجه تربیت و اهلی کردن حیوانات آزاد است که باعث میشه از اصل خودشون فاصله بگیرند و بشوند بازیچه دست آدم ها.

سگ ها از این نژاد بودند

نظرات 26 + ارسال نظر
کاوه چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ب.ظ http://tanva.blogfa.com

سلام
چقدر شبیهه!!!
اصلا خودشه
عجیبه

سلام
بله خیلی شبیه هستند

بسامه چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ب.ظ

اخخخخخ جون پست کرم ریزی
خوب کل شبکه جاسوسی ما در تلاشند تا نسبت این مریم بانو رو با شما کشف کنن.. خواهشا خودتون اعتراف کنین تا کل وبلاگستان رو به هم نریختم(ایکون بسامه که لوله تفنگ به سمتتون نشانه گرفته)
خوب یعنی نمیشه این خانومه معاف باشه؟؟ بالاخره یه قانونی چیزی.. اینجوری که خودش می خوره زمین شل پل میشه که...یعنی که چه.. از المان جیگر من بعیده این کارا... مسئولین رسیدگی کنن لدفا...

چی؟؟ گفته شما المان بلدید؟؟ می گفتی پ ن پ فقط تو بلدی می گفتی نه تنها ما که بسامه و یاسی هم المانی بلدن.. بله خانوم پس چی..

اصطلاح عین اردک کله شو کرده زیر برف دقیقا از این عکس لیلی در میاد.. حضار محترم توجه کنن لدفا.. این نکته کنکوریه لدفا زیرش خط بکشید..
خواهر جان تو هم گوله برف می زدی بهش... می گفتی ما هم ایرانی برف بازی می کنیم...
من اون توله سگ سمت راستی رو می خوام

(اخیششششش خدا خیرت بده چه کرمی ریختیم.. ولی بازم هستا... بزار کامنتا رو بخونیم بازم برمی گردم... حتما)

نرگسی جون: فکر کنم بلاگ اسکای ایمیل نمایش نمی ده.. این ایمیل من:
bassameh64@yahoo.com

آخ خانوم مگه پرنده میاد اینجا که براشون کرم می ریزی؟
کم کم از کامنت ها مشخص میشه که کی با کی نسبت داره
این خانوم مسن می تونه به یکی پول بده تا اینکار رو براش انجام بده ولی نمی خواد از رو بره و قبول کنه که پا به سن گذاشته
خب حالا که آلمانی بلدیم باید چی جواب بدیم؟ به فارسی هم من نمی دونم جوابش چی میشه
اونوقت انجمن حمایت از حیوانات دم در خونه مون سبز می شدند و به جرم آزار حیوانات و پرندگان جریمه مون می کردند
برای توله سگ بیا اینجا خودت یکی پیدا کن و تربیتش کن. فقط دقت کن که باهاش هر زبونی حرف بزنی همون رو یاد می گیره!
منتظر بازگشت شما هستیم

نرگس چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ

عزیزمممم! تازه مریم که کوچولوتر بود موهاش هم همون رنگی بود! و خنده هاش هم کپی عکس بالایی! حالا خانوم تر شده!

آفرین به اون خانوم مسن زرنگ! با این سن و سال خودش رو سر پا نگه داشته! به جای اینکه خودش رو رها کنه، با انجام فعالیت ها خودش رو توانا نگه می داره! پس این راز طول عمرشونه! حالا ما جوون هامون هم هیییییی تنبلی شون میاد! از جمله خودم!

من عاشق صحنه های برفی شدم. به خصوص اون اردک ها!

این مریم کوچولوی ما از اول قیافه اش خارجکی می زد
امید به زندگی رو باید از اینها یاد گرفت
اردک های فعال در تلاش برای یافتن غذا در برف

فردا چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ http://med84.blogfa.com

مریم کیه؟!

مریم دختر یکی از اقوام ماست که در یکی از پست ها که عکس تقویم گذاشته بودم شباهتش رو همه تائید کردند و من حالا عکسش رو گذاشتم تا همه ببینند

فرزانه پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:23 ق.ظ http://farzaaane.blogfa.com

ای جان!!!! مریمی چقد ماهه و چقد شبیه اون عکس

آره آره
مریم کوچولوی ما خیلی نازنازیه

فردا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 ق.ظ

راس می گی! واقعا شبیه هست! انگار خدا کپی پیست کرده...

کپی پست در دو کشور

لیلی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ق.ظ http://manamleili.blogfa.com

ولی به نظر من خیلی هم شبیه نیستنا. فقط مدل موهاشون شبیهه

پس مدل مو می تونه خیلی تاثیر گذار باشه .
ممنون از عدم تفاهمت

فردا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:12 ق.ظ

واسه ما دوره! واسه خدا که این کشور و اون کشور نداره!!!
از مدل خوشش اومده یه کپی هم اونجا زده!

بله بله حق با شماست
نمونه خوبی بوده خدا از روش چند تا زده

فاطمه پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ق.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

" مخالف پاشیدن نمک است، چون برای منابع آب زیرزمینی مضر است " چه قدر حساس !!!

من زیاد با حیوانات رابطه خوبی ندارم و اغلب ازشون فراری ام مخصوصا سگ . فقط از دیدن عکس هاشون لذت میبرم

اینجا مملکت اهمیت دادن به محیط زیست و منابع طبیعی است. هر سال کلی پول خرج می کنند براش.
من پرنده ها رو دوست دارم و با گربه هم کنار میام ولی سگ ها چون خیلی به آدم ها علاقه نشون میدن و از سر و کله شون بالا می روند دوستشون ندارم

سپینود پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:33 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

سلام عزیزم . خیلی شبیه هم هستن !جل الخالق !
پس اونجا هم روی یخ نمک می‌پاشن ؟

سلام خانومی.
آره به هم شبیه هستند.
اینجا روی زمین شن و نمک می ریزند که یخ نزنه و برف نشینه

مشتاقی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:46 ق.ظ

سلامی گرم

حیوونا قرار بوده برا آدما باشن نه با اونا و جزئشون

خوب چه میشه کرد آدمه و هزارتا ادا واطوار

پاینده باشی فرهیخته خانوم

سلام گرم شما توی این هوای سرد می چسبه
حیوون ها شدن اسیر دست آدم ها و خواسته هاشون.
ممنون

نرجس پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:59 ب.ظ

سلام
فک کنم توی مسیر در حد باغ وحش حیوون دیدین

سلام
بله ما از قسمت پرندگان و سگ های باغ وحش بازدید کردیم

مریم پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ب.ظ

میگم چرا رو اون ماشینا شکلک نکشیدی؟!؟!
وای الهی الهی چه پیرزنی! اگه لپاش گلی باشه که دیگه خیلی دوست داشتنی میشه!!
این اردک ها خیلی جالبن ها!از فرم منحنی بدنشون خیلی خوشم اومد!

ما با ماشین همسایه ها کار نداریم خودشون بیان برف هاش رو پارو کنند خسته بشوند
حتما توی سرما لپ هاش گل انداخته بوده من چهره اش رو ندیدم.
اردک های گرسنه

مریم پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:41 ب.ظ

ها یادم رفت بگم که واقعا این دو بچه چقدررررر شبیه ان! راستی لیلی اون عکس نی نی گی های مریم رو هم بذار که داره با دهن باز میخنده! البته مامان مریم باید اسفند هم دود کنه با اون عکس کارت پستالی ای که ازش گرفتن!

همزاد هم هستند.
خب اول باید یک مشابه ش رو اینجا پیدا کنم تا همزادهای مختلفش پیدا بشه بعد عکسش رو بذارم

محبوبه 81 پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:35 ب.ظ

الهی عزیزم چقدر این دو تا شبیه هم هستن حالا این گل مریم چه نسبتی با شما دارن ؟؟؟ چقدر چهره ش آرامش داره چه لبخند قشنگی
این پیرزن هم نمونه بارز استقامته کاش ما جوونها ازشون یاد بگیریم البته اینجا طوریه که دل و دماغ نمیذاره برای کسی
اردک ها هم عکسشون خیلی قشنگه. برعکس تو من خیلی سگ دوست دارم و اتفاقاً اینکه شیطون هستن و بازی کردنو دوست دارن بیشتر خواستنی شون میکنه. نااازی اون توله سگهای خجالتی رو بگو اما از گربه اصلاً خوشم نمیاد. در این مورد سلیقمون یکی نیست لیلا
بعدش هم همیشه به گردش و خوشی دوستممممم

این دختر مهربون و شیطون دختر یکی از اقوام ماست.
باید از این پیرزن خواهش کنیم بیاد یه دور توی دانشگاه های ما درس امید به زندگی بده.
توله سگ ها خیلی ناز و دوست داشتنی هستند.
گربه ها از همون اول مغرور هستند و با کسی دوست نمی شوند.
گردش توی برف بیشتر سرماش و لباس های خیسش باقی می مونه دوست من

مامان پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:10 ب.ظ

به به مریم خانم خشگل جهانی شدن ماشاله


به به به بابا مامان خوبش

بله مریم خانوم ما که نسل بعدی است و دیگه از توی قاب عکس در اومده

مامان پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ب.ظ

وای خدای من چه خانم خوب و خود کفایی

امید به زندگی چقدر داره

بسامه پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ

ای بابا مامان جون.. شما که خوب موندین چرا؟.. ما باید بیایم پیش شما ایین تربیت فرزند یا بگیریم که گل دختری مثل لیلی و نرگس جون تو دامان شما بزرگ شدن (ایکون پاچه خواری تا این حد)
مامان جووووووووون... بیا دم گوش من بگو این مریم بانویی کیه دیگه... این لیلی که به من نمی گه.. به جان بدخواهای المان شبا خواب ندارم از فکر و خیال این مریم بانویی مشت مشت قرص اسمارتیز می خورم.. فردا پس فردا خدای نکرده دو کیلو اضافه وزن بیارم چی میشه؟

ولی خداییش به جز مدل مو مدل صورت و دماغ و لبهاشون هم عین همه...

شما چقدر چشم بصیرتتون کار میکنه که آدم ها رو از پشت کامنت هاشون هم می شناسید.
خوب شد این مریم کوچولوی ما یک دختر بچه است اگر یک پسر بود چه غوغایی می شد

محدثه جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ق.ظ

با عرض سلام خدمت لیلی جونم. با تشکر لطفا اسفند فراموش نشه.اون عزیزانی که گفتند چهره این خانم خانم ها پر از آرامشه امروز نبودند ببینند که موقع خرید چه روزگاری از من سیاه کرد.T_T دایی جونش هم لطفا بیاد نظر بده. دلمون تنگ شده برای همه شماها که پیش ما نیستید. سوم اسفند خیلی جاتونو خالی می کنیم. از مهندس مریم هم تشکر می کنم کم هوای مریم کوچولو رو داره. ;-). در مورد برف و حیوونها هم نظری ندارم.:-P مامان گل لیلی ، شما هم نسبت به ما لطف دارید.:-D

سلام خانوم مهندس.
بله بله الان بوی اسپند توی فضای وبلاگ پیچیده.
پس باید یک عکس از اون روی سکه هم بفرستین تا کامل بشه.
دایی جونش خیلی وقته دیگه به ما سر نمی زنه
مریم با مریم باید هم رابطه اش خوب باشد.
ممنون از بی نظری تون راجع به برف

خانم و آقای پیشی جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ق.ظ http://PISHIA.BLOGFA.COM

مریم خانومتون جدی جدی ورژن ایرانی عکس بالایی س.
واقعا" آدم میمونه با این همه تبلیغات منفی به خارجیا راجع به اوضاع مملکت چی بگه... تا خودشون نیان ایران باور نمکنن!

مریم خانوم ما همزادش رو پیدا کرده.
امیدوارم که هر کی میاد ایران خوبی های مردمش رو ببینه

نرجس جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ http://www.mybabydream.blogfa.com

دایی جونش! جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:41 ب.ظ

خانمی شده برا خودش!
2تا ماچ میخاد که جاش قرمز بشه رو لپاش
اون نمکا به اونجایی نباید برسه رسید!
اون اردک چه گردنی کشیده تو برف،نکنه کبکه؟!
شما به روزرسانی وبلاگتون بالاست اگه میشد RSS درست کنید براش که فیدش برسه به ما خیلی باحال میشد؟ نه؟

مریم کوچولو دیگه خانوم شده. منتظر دایی جونش هست تا بیاد لپش رو قرمز کنه
فکر کنم ما از بس نمک پاشیدیم زیر آلمان دریاچه نمک درست شده!
من می خوام شما بیاین اینجا، سر بزنید یک کامنتی، نظری، حرفی ، حدیثی بذارید. از فید فقط خواننده هستید نه مشارکت کننده

محدثه شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ

راستی لیلی جون من منظورم سوم فروردین بود. اشتباه شد. از ویرایش تون هم ممنون. دیدی دایی جونش هم آوردم نظر داد. حال میکنی کشش مویم جون را.

بله بله متوجه شدم خانومی.
می خوام نسبت ها مخفی باقی بمونه تا مریم کوچولوی ما مثل یک راز نهفته باشه
بلکه شما به دایی جان سفارش کنی تا یه سر به ما بزنه. البته عامل مهمی مثل مریم گلمون رو هم نباید در این امر نادیده بگیریم.

افسانه سادات شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ

سلام به به میبینم که طرفداران مریم گلی هم زیاد شده چه قدر از خانم کوچولو ی ناز تعریف کردن الهی الهی .....
لیلی جون من میدونم مریم جون کیه ! ناسلامتی با ما هم نسبتی داره ها !!!!

ببخشید که دیر نظر دادم اون سگه هم باحال بود منم میخوام مثل دایی جونش یه بوس به لپ های گلی اش بکنم

سلام. بله بله گل مریم ما کلی طرفدار داره می خواد بره جام جهانی با این همه هوادارش
ای بابا من هنوز نفهمیدم شما کی هستین. با این حرفتون همه حدس و گمان من بر باد رفت.
پس شما که می بیننش از طرف دایی جونش هم بوسش کنید

بلبل السلطنه و محبت الدوله شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:02 ب.ظ http://eshghe8saleh.blogfa.com/

آخی. چقدر شبیه هستند. مریم خانوم شما خیلی ناز تر و خوشگل تر هم هست. خدا حفظش کنه

بله بله همزاد هم هستند در دو کشور مختلف. در این که مریم ما نازتره حرفی نیست چون هر چی باشه هموطن ماست

شادی فرداها چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:20 ب.ظ

راستش من هم توی یکی از کشورهای اروپایی همسایه شما زندگی میکنم ولی وقتی یکی از شرایط ایران میپرسه یا کنجکاوه که بدونه حقایق رو بهش میگم . لزومی نمیبینم بگم توی کشور ما همه چی گل و بلبله و مردم از وضع زندگیشون راضین ... خب عصر رسانه هاست و چه ما انکار کنیم چه نکنیم همه چی به ثانیه ای توی دنیا مخابره میشه ... ایدیولوژیم هم اینه که اگه میخوام وجهه خوبی از کشورم واسه بقیه ایجاد کنم بهتره خودمم تا جایی که از دستم برمیاد خوب باشم . چون خیلی از اینا تا اخر عمرشون ممکنه همین یه نمونه ایرانی رو ببینن توی زندگیشون و خیلی محتمله که خصوصیات همین ایرانی رو به همه ایرانی ها تعمیم بدن . و چه خوبه که من باعث و بانی یه ذهنیت خوب باشم ... ولی هیچوقت تعصب ندارم بگم کشورم آباد و آزاد و در رفاهه چون حقیقت نداره

فکر می کنم شما در ایتالیا زندگی می کنید.
من هم نظریه شما را در برخورد با آدم ها دارم و فکر می کنم همان قدر که سعی کنم یک ایرانی منطقی باشم شاید بهترین تبلیغ عملی برای دیگران باشد.
ولی بعضی از آدم ها که اهل رسانه نیستند و فقط اخبار رو از آدم های دیگه می گیرند حرف روشون خیلی تاثیر داره و گاهی مخاطب من فقط بدی ها و کاستی ها رو دیده و من فکر می کنم بهتره که از خوبی ها و زیبایی ها هم برایش گفته بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد