زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

روز شرق

بقیه ماجراهای برنامه فرهنگی روز شرق شناسی دانشگاه رو تعریف می کنم. بعد از سخنرانی ها نوبت به برنامه هایی بود که دانشجوهای هر کشور اگر مایل بودند با هماهنگی قبلی اجرا می کردند. یک پسری از هند کلیپی از آثار دیدنی هند و اسلایدی در معرفی کشورش ارائه داد که البته با توجه به لهجه انگلیسی هندی اش فهمش مشکل بود! ولی انصافا این قدر از کشورشون تعریف کرد که آدم فکر می کرد قطب اول دنیاست. از 72 ملت بودن هند و شمار زیاد گاوها در این کشور گفت تا رسید به مباحث اقتصادی و علمی. رشد اقتصادی فلان درصد و پیشرفته بودن در زمینه IT و علوم کامپیوتری و میزان تحصیل کرده ها تا آمار بورس و حتی بیشترین تولید کننده شیر دنیا!! البته جمعیت هند الان بیش از یک میلیارد است و به عنوان بزرگترین کشور انگلیسی زبان دنیا معرفی کرد. خلاصه که توسط انگلیسی با لهجه هندی  آشنا شدیم با کشور هند.


آشنایی با خط عربی
 برنامه بعدی به دو تا از کلاس های دانشگاه برمی گشت. یعنی کلاس رق*/ ص هندی و کلاس آواز. برنامه حرکات موزون رو یک عده با لباس های هندی و با آهنگ هندی انجام دادند. البته برای این کار لازم شد که چیدمان صندلی ها از حالت آمفی تئاتری به حالت گرد دور سالنی تبدیل بشه، که توسط حضار سریعا انجام شد.
 

ر*/ق ص هندی(البته من طوری عکس گرفتم که لباس شون پوشیده باشه!!)
بعد از این برنامه نوبت به دانشجویان کلاس آواز بود. که معلم این کلاس یک خانوم ایرانی از اساتید دانشگاه بود و بچه های کلاس ایشان شعر مرغ سحر و یک شعر از گوگوش رو اجرا کردند. البته قابل گفتن است که همه خوانندگان ایرانی نبودند! بعد یک انیمیشن از نقش های قالی ایرانی پخش شد که پیشنهاد یکی از دانشجویان بود. احتمالا شما هم این کلیپ رو دیدید(کلیپ لی لی حوضک) بعد هم قسمت شیرین پذیرایی رسید. حضار با اشتیاق به طرف میز ما آمدند و از دکوراسیون و چیدمانمان بازدید کردند و با چای داغ و نبات و شیرینی ها و خوردنی های خوشمزه مورد استقبال قرار گرفتند.


بازدید کنندگان غرفه ما
یک آقایی بود که به سه تار خیلی علاقه داشت و حالا اون وسط به درخواست ایشان دنبال کسی می گشتیم که بتواند کمی برای ایشان بنوازد. یک میز هم کنار چیدمان گذاشته بودیم که یکی از بچه ها با خط نستعلیق خطاطی می کرد و علاقمندان از او می خواستند که نامشان را به فارسی برایشان بنویسد.


میز تحریر (البته این نمونه های روی میز مشق های تمرینی خانوم خطاط ماست)
کارت پستال هایی که سفارت برای من ارسال کرده بود بعضا بسیار زیبا بودند. آقای همسر مسئول توزیع کتاب ها و کارت پستال ها بین حضار بود. کتاب ها چون تعدادش کم بود به افراد گزینش شده(توسط آقای همسر!) داده می شد. مثلا اساتید گروه و یا بچه هایی که علاقمندتر بودند. آخر سر یه عده از بچه ها آمده بودند پیش میز و در خواست کارت پستال داشتند که خب تمام شده بود. بچه های خودمان هم کلی از کارت پستال ها خوششان آمد.
سمیرا هم دو تا از اشعار حافظ رو به فارسی خوند و یکی از دانشجویان آلمانی ترجمه اش را به آلمانی . یکی آقایی آخر برنامه آمد به سمیرا گفت من معنی کلماتی که به فارسی می خواندی نفهمیدم ولی حس و لحن صدایت مفهوم برانگیز بود!

در آخر هم یک گروه از بچه های یهودی شعری را با زبان عبری و با آهنگ زنده اجرا کردند. من شنیده ام که زبان عبری به زبان عربی نزدیک است(اگر دقت کنید حروفشان مشترک است ع ر ب ی) خلاصه من از این آهنگ فقط عبارت "شلام علیکم" را متوجه شدم. شلام( shalam)در زبان عبری یعنی سلام.


گروه خواننده و نوازنده یهودی
در انتها بقیه بچه ها چون برای سمینار چند روز دیگه کلی کار داشتند زودتر رفتند و من و سمیرا و شقایق و آقای همسر وسایل رو جمع کردیم و میزها را مرتب کردیم.نکته جالب این بود که باید تمام میزها را مرتب به حالت قبل برمی گرداندیم و اگر وسیله ای از جای دیگر دانشگاه آورده بودیم بازمی گرداندیم. این برنامه توسط دو نفر اجرا می شد. یک آقایی که استاد کلاس فرهنگ شناسی آلمان دانشگاه است و یک خانوم که احتمالا کارمند دانشگاه بود. نه مسئولی به برنامه آمد و نه انتظاماتی و آبدارچی و نظافت چی و ... البته دانشگاه یک سری لیوان شیشه ای و بطری های آب و آب میوه به ما داد.که در آخر همه لیوان ها را جمع کردیم و در آبدارخانه(نمی دانم اسمش چیست همان جا که شیر آب و ظرف و ظروف ها هست) گذاشتیم که بعدا توسط ماشین ظرف شویی شسته شود.
صندلی هایی که توسط بچه ها برای دیدن برنامه حرکات موزون هندی به صورت گرد چیده شده بود توسط خودشان به جای قبلش بازگشت. برای من خیلی عجیب بود بدون اینکه کسی به آنها بگوید هر کس که بلند شد صندلی اش را به جای قبل بازگرداند، همه مرتب و در ردیف های منظم و به سرعت.


بچه ها در حال مرتب کردن صندلی ها

یک سری توضیحات هم درباره این برنامه بدهم . به رغم تلاش زیاد سمیرا در هماهنگ کردن بچه ها یک سری روز آخر جا زدند و گفتند نمی آیند!! پیشنهاد من نمایش کلیپی از آثار دیدنی و پیشرفت های کشورمان بود که متاسفانه بقیه نپذیرفتند با این که من اسلایدهایش را هم تهیه کرده بودم.متاسفانه بعضی ها فقط بلد بودند به برنامه دیگران ایراد بگیرند. و متاسفانه تر که عده ای از دانشجویان ایرانی به نصب پرچم ایران در تابلوی غرفه اعتراض داشتند.آنها با نظام و حکومت ایران موافق نیستند ولی نمی دانم نصب پرچم ایران با آرمی غیر از این آرم موجود(اصرار آنها به نصب پرچم شیر و خورشید بود) وقتی رسما کشورمان با این نشان شناخته شده است چه مفهومی دارد.بگذریم از این حرفها زیاد است.
من برنامه کشورهای دیگر رو هم شرکت کردم چون هم خودم علاقمند بودم با آنها آشنا شوم و هم برای کسب تجربه برای سال های دیگر.
نظرات 28 + ارسال نظر
نرجس جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ق.ظ http://www.mybabydream.blogfa.com

بسیار نوشته جذابی بود...من توی کف دوچیز موندم
اول اینکه ابدارخانه هم ماشین ظرف شویی دارد
دوم اینکه بعضی از شرکت کنندگاه لباس استین بلند وکاپشن پوشیدن وبعضی ها هم تاپ وشلوارک
هوا اونجا چطوره دوست من؟؟؟
کار اون دوست هاتون هم خیلی مسخره بود از طرف من اینو بهشون بگو...حالا اگه میخوای خیلی ایرانی بودنت رو نشون برو پرچم کوروش رو بیار نه شیر وخورشید رو
چقدر از این جور تعصب بدم میاد
اپم

خواهش می کنم
خب آبدارخانه ای که آبدارچی نداره یکی باید کارهاش رو انجام بده! آبدارخانه شاید اسم مناسبی نباشه منظورم همون جایی هست که اجاق گاز و شیرآب و ظرف و ظروف ها رو می ذارن.
من توی عکس ها دقت کردم کسی کاپشن نپوشیده بود. شاید چون عکس ها از نمای دور بوده لباس های مشکی ،کاپشن به نظر میاد.
هوا خوب و نیمه آفتابی و گاهی بارانی است!!!
متاسفانه اینجور آدم ها اینجا کم نیستند ولی پیشنهادتون برای انتخاب پرچم خیلی خوب بود حتما بهشون می گم(آیکون لبخند)

مشتاقی جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ق.ظ

سلام وآفرین بر

فرندان غیور میهن عزیز

حافظان شرف و غیرت وطن

نگبانان فرهنگ وارزشهای ملی و معنوی

سربلند و سرافراز باشید

در ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍امان حق

خداوند نگهدارتان

سلام و تشکر بسیار
وای چه صفت هایی خوبی، یعنی ما همه اینها بودیم؟

باران جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ق.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

سلام برشما
لیلی جان خیلی ممنونم بابت پست پر باری که برامون گذاشتی قسمت رقص وخواننده ی ایرانی که ترانه ی گوگوش رو خوند ومرتب کردن صندلی ها خلی جالب بود

سلام خانومی
به به پس شما هم به ر ق ص و آواز علاقمند هستین. تشریف بیارین اینجا برای ترم بعد در این کلاس ها اسم بنویسید(آیکون چشمک)

افسانه سادات جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ق.ظ

با سلام و خداقوت خدمت لیلی جان
دستت درد نکنه ، که فرهنگ ایرانی را معرفی کردی
آفرین به خطاط شما که اینقدر زیبا نوشته
ای کاش من هم آنجا بودم و نزدیک این برنامه ها را می دیدم
لیلی جان غرفه تان خیلی قشنگ شده بود (بدون تعارف)
چه قدر اون ها منظم بودند که صندلی ها را همین جوری رها نکردند و در دین اسلام به نظم خیلی اهمیت داده و ما مسلمانان باید در همه ی امور منظم باشیم

سلام و تشکر خدمت شما خانوم ناشناس!!
خواهش می کنم. یک کار گروهی بود
اگر شما اینجا بودین که نمی ذاشتیم بیکار باشین و حتما کلی کار گردنتون می نداختیم.(آیکون چشمک)
واقعا نظم و مسئولیت پذیری فاکتورهای مهمی است که باید در خودمون و جامعه مون پرورش بدیم

مهری جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ب.ظ

خسته نباشی خانم

ممنون خانومی

زهره جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:11 ب.ظ

من متاسفم که ب جای کلمه زیبایه الله دلشون میخواد شیر و خورشید روی پرچم کشورمون باشه!!!!!!!! متاسفانه بعضی از ایرانی ها یادشون رفته که ما مسلمونیم! وقتی میبینم که عید نوروز تو سفره ها قرآن میذارند ولی مشروب میخورن و خانوم ها بدون حجاب هستند تاسف میخورم.کاش ی بار قرآن رو باز کنیم و بخونیم!

خب نظرات آدم ها فرق می کنه من هم به نوبه خودم الله رو با هیچی عوض نمی کنم ولی همه دیدگاهی مثل من و شما ندارند. ضمنا بعضی ها با مسلمانی رابطه ای ندارند و کاربردی برای دین در زندگی شان ندارند.
کسانی که به اسلام اعتقادی ندارند معمولا سر سفره هاشون به جای قرآن،دیوان حافظ یا شاهنامه فردوسی می گذارند

مجتبی جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:52 ب.ظ

با سلام و احوال پرسی،
خیلی حوشحال هستم لیلی خانم که پس از چند وقت میتوانم مطالب زیبا و شیرین شما را بخوانم.
واقعا برای بخش(غرفه) ایران خیلی زحمت کشیدین.فقط جای سوهان قم بین شیرینیها خالی بوده،که اگر خبر داشتم با کمال میل از مرغوب ترین نوع آن برایتان میفرستادم.انشاءالله در آینده خوشحال میشم اطلاع بدین تا بتونم کامتان را شیرین کنم.

موفق و پیروز باشین.

سلام و خدا رو شکر به خاطر نعمت های بیشمارش
من هم خوشحالم که بعد مدت ها کامنتتون رو اینجا می بینم.
ممنون. اگر شیرینی های خوشمزه ایرانی مثل سوهان و باقلوا و ... رو می داشتیم که عمرا ملت غرفه ما رو رها می کردند.واقعا جای شیرینی های خوشمزه ما در این کشو خالیه(آیکون ناراحتی)

باران شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:37 ق.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

لیلی جونم مههههههههربونم جدی میگی پا میشم میاما
دوست دارم عزیزم ومواظب خودت باش
برای موفقیت وپیشرفت روز افزون در زندگیت برات دعا میکنم
بوووووووووووووووووووووووووووووووس

تشریف بیارین، من که شوخی ندارم با شما(آیکون چشمک)
ممنون خانوم مهربون.
ممنون از دعات که محتاجیم به دعای دوستان

خانم لورا شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:18 ق.ظ http://missloraa.persianblog.ir/

کاش چنرنفری هم ایرانی می رقصیدند.فکر می کنم اون ور آبی ها فکر می کنند ما مردم غمگینی هستیم و تصور شادی از ما ندارند.
دست شما درد نکنه که ایران رو اون جوری که باید باشه معرفی کردید نه اونجوری که رسانه های آنها نشون میدن

رقص اینجا بیشتر یک هنر است تا نشان شادی. ما برنامه های بیشتری مثل اسلاید معرفی کشورمون داشتیم که وقت نشد.
امیدوارم دید خوبی از ایران و ایرانی در ذهنشان مانده باشد .
خواهش می کنم خانومی، وظیفه بود

فردا شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ب.ظ http://med84.blogfa.com

سلام. ... خسته نباشی جانم!
راستی چرا همه مرتب کردن آخرش افتاد گردن تو و همسر و سمیرا؟! مگه شما مسئول بودید؟
غرفه ی کدوم کشور طرفدار بیشتر داشت؟

سلام.ممنون خانومی
آخه بقیه دانشجوهای ایرانی سمینار و کلاس داشتند و مجبور شدند زود بروند ما هم که دیدیم کلی کار مونده دلمون نیومد بندازیم گردن یک نفر و در بریم چون باید خودمان میزها را به حالت اول برمی گرداندیم و نظافت چی و این حرفها در کار نبود، این شد که تا ساعت 11 دانشگاه بودیم!
غرفه فعال ما بودیم، بقیه که اصلا هیچی نداشتن حتی یک عکس!!

شادی فرداها شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ب.ظ

خسته نباشید . کار جالبی کردین
راستش بین جوون های خارج ازکشور و مخصوصا دانشجوها اون گروهی که شما میگین در اکثریت هستن و من اینجا خیلی کم افرادی یا مشخصات فکری شما میبینم . چون همفکران شما اغلب زندگی در ایران رو ترجیح میدن و اونهایی که مخالف فکر میکنن از کشور خارج میشن
درباره پرچم هم حرفشون رو میفهم . درسته پرچم رسمی ماست ولی کی بهش رسمیت داده ؟ ملت چون خودش نقشی در این رسمیت دادن نداشتن احساس تعلقی هم بهش ندارن .
مثل آقای احمدی نژاد که چهارسال اخیر رییس جمهور رسمی کشور بود ولی در دلهای میلیون ها نفر رسمیت نداشت

ممنون،خواهش می کنم.
شاید هر کس دوستانش را از بین هم فکران خودش انتخاب می کند و برای همین فکر می کند زیاد هستند. من دوستانی دارم که مثل من فکر می کنند و البته حرفتان را می پذیرم که در اکثریت نیستند. بالاخره تحصیل و زندگی در خارج از ایران الزاما به معنی فرار از ایران و قبول نداشتن حکومت آن نیست.
خب این حکومتی که الان در ایران سر کار است زمانی با انقلاب و رای مردم انتخاب شده و اگر حالا نتونسته به همه آرمان هاش برسه دلیل بر این نمیشه که بنیانش غلط باشه.انقلاب های بسیاری در دنیا به وقوع پیوسته که به دلایلی از جمله عدم اقبال مردم بعد از مدت کوتاهی به ثمر ننشته مثل انقلاب شیلی یا همین انقلاب مصر ولی انقلاب در ایران الان سی سالگی رو هم رد کرده.
در مورد پرچم هم ترکیب این سه رنگ مصطلح شده از زمان قاجار است و هر پادشاه قاجاری یک شکل و شمایلی بهش اضافه کرد تا رسید به دوران پهلوی و بعد هم که انقلاب شد و پرچم با حفظ رنگ ها عبارت وسط آن را عوض کردند. این پرچم در قانونی که مردم در آن زمان بهش رای دادند تصویب شده بود.
در مورد رئیس جمهور هم خوشحالم که کلا دوره ریاست جمهوری چهار ساله است

هیوا شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:22 ب.ظ http://arezoohayesoorati.parsiblog.com/

جالب بود ...
این دیدگاهتون نسبت به اتفاقات روزمره اونجا قابل توجهه ... در پناه حق موفق باشین
راستی چندبار اومدم واستون کامنت بذارم ولی متاسفانه نمیشد ...

ممنون از دعای خوبتون و الهی آمین
ای بابا چرا مانع کامنت گذاری دوستان من می شوند(آیکون عصبانیت)

ماه گل شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:36 ب.ظ http://yekboreshzendegi.blogsky.com

چقدر از اون قسمت خطاطی خوشم اومد و برام خیلی جالب بود که یه عده دوست داشتن اسمشون رو به فارسی داشته باشن .

من به شخصه دوست دارم اسمم رو به زبون چینی یا ژاپنی داشته باشم، همین که رسم الخط متفاوت باشه جالبه

احسان یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 ق.ظ

سلام
کار جالب و درخور تحسینی انجام دادید
بنده به نوبه خودم و به عنوان یک ایرانی از اینکه شما به این خوبی و در حد توان مبلغ فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی هستید تشکر میکنم.
واقعا نوع نگاه اون دسته از افراد نسبت به پرچم عزیزمون جای تاسف داره...
با جواب منطقی و مناسبتون به شادی فرداها موافقم
موفق و سربلند باشید

سلام.
ممنون می تونست بهتر هم باشه. خواهش می کنم، انجام وظیفه است در مقابل دین و کشورم.
ممنون به هم چنین شما

سپینود یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:06 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

خسته نباشی عزیزم . چه برنامه های خوبی . آشنایی با فرهنگ های متفاوت و مختلف خیلی خوبه . حیف که بعضی از عکس ها برای من باز نشد .

ممنون خانومی. من هم آشنا شدن با کشورهای دیگه و فرهنگ های مختلف رو دوست دارم. ای بابا این عکس ها هم برای من ناز می کنند دیگه!!

شکوه یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:28 ق.ظ http://shokooh-afarinesh.blogsky.com

وایییی،لیلی چه کلاس مهیجی! رقص هندی! درخت هم داشتن؟ آخه بدون درخت صفا نداره

من کلاسشون رو نرفتم.ولی این طور که پسره هندیه می گفت 8 نوع ر ق ص دارند.احتمالا نوع درخت دارش در سطوح بالاتر هست نه در کلاس های آموزشی ابتدایی!!

shoka یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:43 ب.ظ

salam
man taze ba webetoon ashna shodam
ama chizi ke too hamin chand post motevaje shodam ine ke kheyli saay darid begid oonjaeia ziad adama jaleb nistano masalan iran behtare
iran az hameja donya behtare ama na ini ke alan toosh hastim ooni ke boodo dg nist aizam
nazmo farhange alman koja farhang sazi too jame ma koja?????
ma chi booodim chi shodim
ba che tamadoni alan gahan sevomi hastim
oonvaght oona ki boodano chi shodan
adam bayad bi taasobe alaki vagheiato bebine
manam boodam hazer naboodam parchame alano bala bebaram
in parchame iraaaaaane ma nist
m nasle aryaeim az navadeha koorooooosh

سلام
خوش اومدین. احتمالا شما پست های مربوط به انجمن ها و فعالیت های گروهی و سیستم حمل و نقل و تفکیک زباله و ...رو که من نوشتم مطالعه نکردین. من اینجا خاطرات روزانه ام هست و اکثرا از مطالبی است که در هفته با آن برخورد می کنم. من منکر ضعف های فرهنگی و اخلاقی و عیوب جامعه مون نیستم و همین طور پیشرفت ها و رفاه نسبی ای که در اینجاست رو می بینم. این فرهنگ عدم کارگروهی و یا بدبینی نسبت به یکدیگر از درون جامعه ما نشات گرفته و چیزی نیست که مربوط به یکی دو سال اخیر باشه. فرهنگ یک ملت در طول سال ها ساخته می شه. ما از نسل کوروش هستیم و همچنین می تونیم از نسل ناصرالدین شاه قاجار و محمدشاه خوارزمشاه(که کشور را به مغول تسلیم کرد) و نادرشاه افشار باشیم.ما از نسل کوروش هستیم ولی الان کوروشی وجود نداره، کوروش حدود 2500 سال پیش زندگی می کرده و حکومتش توسط سلوکیان برچیده شده است. در طول این 2500 سال پادشاهان زیادی آمده اند و رفته اند و کشور ما دچار دگرگونی های زیادی شده است. امروزه انتساب خودمون به انسانی و حکومتی مربوط به سالیان دور مشکلی از ما رو حل نمیکنه. فرزند کوروش باشیم یا کریم خان زند یا چوپانی از ترکمن صحرا تفاوتی در وضع امروز ما نمی کند.ما باید با بینش و درایت و تفکر و همت مشکلات جامعه مون رو حل کنیم

باران یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:28 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

لیلی خوب ما خوبی؟آرزوی بهترینهارو برات دارم

شکر خدا خوبیم. ممنون خانوم خوش قلب(آیکون لبخند)

مامان یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ

عزیزم خسته نباشی

ممنون(آیکون خنده)

مریم دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:50 ق.ظ

اهم! اهم! بنده خیلی خوشنودم که در هند نیستم! حالا هر چی می خوان تعریف کنن از کشورشون!

من هم موافقم. زندگی در هند روحیه خاص می خواهد!

فاطمه دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ب.ظ http://2t7p.mihanblog.com/

هند ، کشور انگلیسی زبان !!!

از قسمت صندلی ها خوشم اومد یک لایک برای همه شون...

زبان رسمی کشور هند انگلیسی است چون سال ها مستعمره انگلیس بوده و دیگه یک سری از قوانینشون باقی مونده.
واقعا این کارشون تحسین داشت

شوکا دوشنبه 17 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:14 ب.ظ

سلام
بله حق با شماست درسته ما از نسل کوروشیم اما الانمون رو از دست دادیم و تا به اون ته تهش نرسیدیم که خیلیامونم رسیدن باید یه فکری کرد
اما من گفتم شما بیشتر المانو فرهنگشون ضعیف نشون دادید در حالی که اگه اونجا باشید میبینید که اون ها کجان و ما کجا؟؟؟؟ حق دارن اون ایرانی هایی که مخالف پرچم الان بودن چون ما به اندازه 30 سال عقبگرد داشتیم و نباید افتخاری هم بهش کرد
حرف واسه گفتن زیاده اما جاش نیست
راستی شما چرا نمیخواید اونجا بمونید؟حیفه همچین موقعیتی رئو از دست بدید

سلام.
خودمون باید تلاش کنیم تا به ته تهش نرسیم. همیشه و در همه مسائل حکومت مقصر نیست بعضی از اخلاق و فرهنگ ها رو خودمون باید تغییر بدیم.منظورم بحث سیاست و اقتصاد نیست بحث فرهنگ.
آلمان هم مثل هر کشوری نقاط ضعف و مثبت داره. شاید در نگاه اول نقاط قوت بیشتر توی چشم باشه ولی به مرور زمان آدم دیدش وسیع تر میشه. کشور ما هم در این 30 سال پیشرفت هایی داشته ولی اگر کسی عینک سیاه و سفید زده باشه نمی تونه دنیا رو کامل ببینه. هر دوره ای خوبی و بدی رو در کنار هم داره و بعضی دوره ها در کارنامه عملکردشون منفی هاشون بیشتره و برخی ها مثبت هاشون بستگی داره که از چه دیدی بهش نگاه کنی.
از نظر من زندگی فقط رفاه مادی و پیشرفت نیست. برای من خانواده و فضای عاطفی مهم هست.

مهدیه سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ق.ظ http://madardokhtari.blogfa.com

عزیزم وبلاگت خیلی خیلی برام جالب بود!
مخصوصا همین پست روز شرق!
نماینده ی خوبی از کشور عزیزمون بودین!
خدا حفظت کنه!
دستت درد نکنه!
پاسخی هم که به کاتمنت خانم شادی دادی کامل بود و جای بحثی نداره!
موفق باشید!

شما لطف دارین خانومی.
خواهش می کنم ، دعا کنید که بتونیم در شرایط دشوار بهترین تصمیم رو بگیریم.

رهگذر سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:38 ب.ظ http://gozargahedonya.blogfa.com

حسابی خسته نباشید
منم دلم شیرینی خواست
خوشنویسی هم کار خیلی جالبی بود
و اینکه منم با پیشنهاد شما بابت کلیپ موافق بودم.بنظرم چیز خوبی در میومد
در رابطه با اون پرچم هم خودتون خوب جوابش رو دادید.کسی که هنوز پرچم کشورش رو به رسمیت نمیشناسه چطور میخواد از کشورش در مقابل دیگران تعریف کنهفاینجوری فقط تفرقه و تضاد رو نشون میده
در رابطه با صندلی ها میدونی یاد چی افتادم؟! من پیر شدم ولی این دوستم یاد نگرفت وقتی داری کتابخونه رو ترک میکنی صندلی تو درست کن.باور کن من توی یه دانشگاه دولتی در تهران درس میخونم ولی اگه بدونی چقدر از بی مبالاتی و بی فرهنگی بعضی ها حرص میخورم.واسه همین از این قسمتش خوشم اومد.

ممنون.بفرمائید، قابل شما رو نداره.
اون کسی که پرچم رو قبول نداره، از کشورش دفاع نمی کنه، چون حکومت رو دوست نداره خودش رو از مردم اون کشور جدا می دونه و یا حکومت رو از مردم جدا می دونه.
خیلی از قوانین کوچولوی خوب مثل همین جاش توی فرهنگ ما خالیه مخصوصا نسل جوان.
ضمنا وبلاگ شما باز نمیشه، مشکلی در آدرسش هست؟

رهگذر چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:56 ق.ظ http://gozargahedonya.blogfa.com

من توی این پست کامنت نذاشتم ؟؟؟!!!!!
نمیتونم پیداش کنم
حتما حواسم نبوده و ثبت نشده !!!! :(

چرا خانومی کامنتت اینجا پیش منه، هنوز تائید نشده

رهگذر چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ http://gozargahe-donya.blogfa.com/

خب من فکر کردم ثبت نشده

نوش جان عزیزم.من روزه ام نمیتونم بخورم :)
نشسته بودم پشت نت و همینطور خبر میخوندم.نمیدونم یه دفه ای چطور رسیدم به آموزش شیرینی.خلاصه خواهر کوچیکه عاشق کیک و شیرینی پدر من یکی رو در آورد از بس گفت بیا با هم کیک بپزیم.منم ماه رمضونی اصلا حوصله م به کاری نمیره.امروز البته تا اینجا خوب پیش رفتم.خدا بقیه شو بخیر کنه :)

صحیح.مردم جدای حکوت یا حکومت جدای مردم.بنظر من دیگه کشوری وجود نداره ....
خودت به بزرگواری ببخش من یه خط تیره توی آدرس جا انداخته بودم.خیلی وقت بود خودم آدرس رو تایپ نکرده بودم و همش از رو سیستمم که سیو بود میزدم ولی هیچ وقت تو سیستم بلاگ اسکای سیو نبود و ... همین شد که اشتباه نوشتم
تشریف بیارید یه چایی و شیرینی در خدمت باشیم.فقط بعد افطار تشریف بیارید که بتونیم پذیرایی کنیم .

ما هم انشالله از فردا روزه داری رو شروع می کنیم. به به بر همت شما که شیرینی و کیک هم در ماه رمضان درست می کنید.به نظر عده ای از مردم حکومت ما مستقل از مردمش هست ولی به نظر من این طور نیست چون ما 75 میلیون جمعیت داریم و نمیشه فقط از روی اطرافیانمون قضاوت کنیم.
ممنون انشالله مزاحم میشیم

رهگذر چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:38 ب.ظ http://gozargahe-donya.blogfa.com/

منم با شما موافقم

در خدمتیم

شما لطف دارین(آیکون لبخند)

بهاردخت پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ق.ظ http://bahar-dokht.blogfa.com

لیلی جان سلام
ممنون از پستهای خوبت!
من هم از گذاشته نشدن پرچم زیبایمان ناراحت شدم! اما قبلا هم گفتم بازم میگم اخلاق شما واقعا خوبه که با وجود اختلاف نظرها باز هم در گروه بودین و با هم همکاری کردین!!
واقعا برنامه به این بزرگی ، خدمه نداشت؟! بعدش سالن کثیف نشده بود که کسی جارو کنه؟!

سلام خانومی.
خواهش می کنم، قابلی نداره!
من فکر می کنم اگر اختلاف سلیقه ها باعث بشه که از هم جدا بشیم گروهی دیگه باقی نمی مونه و میشه تک روی و اعمال سلیقه فردی.
نه عزیزم.کسی سالن رو کثیف نکرد. هر کس آشغال میبینه معمولا خودش هم جمع می کنه ولی احتمالا دانشگاه خدمات چی هایی برای نظافت ماهیانه داشته باشه، البته مطمئن نیستم ولی حدس می زنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد