زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

افطار بر سر سفره مسیحیان

انشالله  تا حالا که از ماه مبارک رمضان می گذره از برکات این ماه بهره مند شده باشین. قبل از خواندن این مطلب از شما دعوت می کنم در نظرسنجی وبلاگم که در ستون چپ قرار داره شرکت کنید. خیلی دلم می خواست که یک نظر سنجی راه بندازم و از امکانات قالب جدید بلاگ اسکای استفاده کنم و فعلا با این موضوع شروع می کنم.
چند روز قبل افطار را به جمع بچه های ESG دعوت بودیم.انجمن دانشجویان اوانگلیش(یا به آلمانی افانگلیش!). از قبل سمیرا بهمون روز افطاری رو گفته بود.حتما می دونید که آلمان کشوری کاتولیک هست و ارتدوکس ها و پروتستان ها در اقلیت هستند ولی خب برای خودشون کلیسا و بمراسم هاشون رو دارند. این گروه فکر می کنم در اکثر شهرهای آلمان شعبه داشته باشن. در شهر ما که یک ساختمان در منطقه خوب با تعدادی اتاق و تشکیلات دارند. برای اعضاشون خوابگاه هم دارند. چندی است که در راستای فعالیت هاشون جلساتی رو با بچه های مسلمان برگزار می کنند. برخی از اعضای این گروه با دوستان مسلمانشان به افطاری مسجد رفته بودند و حالا هم یک مراسم افطاری در ساختمان خودشون گرفته بودند. دانیلا نماینده مسلمان ها بود و برایشان از روزه و شرایطش صحبت کرد و بعد هر کس سوال داشت پرسید. معمولا هم سوال مورد علاقه شون اینه که چرا گوشت خوک حرام است؟ و بعد یکی از بچه های مسیحی از نحوه روزه گرفتن در دینشان توشیح داد. که البته با اختلاف نظر فراهم بود چون هر کدوم می گفتن مثلا توی شهر ما این مورد هم جزء روزه میشه. در حالت کلی روزه شون به این صورت هست که در یک بازه زمانی خاص تصمیم خوردن یک سری مواد غذایی مثل گوشت و مواد لبنی و تخم مرغ و الکل را قدغن می کنند و البته طبق توضیحاتشان در شهرهای مختلف این مواد غذایی کم و زیاد میشه. مثلا گوشت فقط در روز یکشنبه حرام میشه و یا برخی تفاوت های دیگه که خب با توجه به این که از کشورهای مختلف بودند میشه گفت یک جوری این قضیه روزه گرفتن رو برای خودشون بومی سازی کردند! بعد یک دختر ایتالیایی گفت که من بچه بودم هم روزه می گرفتیم البته با شرایط خاص مثلا نصفه روز و این حرفها. یکی از خانوم ها به دختره گفت چون تو از ایتالیا اومدی پس نماینده کاتولیک ها محسوب میشی! و بعد یک پسر یهودی از روزه شون گفت.  در آخر هم اون خانومه که به حساب مجری بود گفت که مسلمانان توی روزه گرفتن نظم و ترتیب بیشتری دارند و آرزو کرد که جوان ها به مسائل دینی توجه کنند.(منظورش از نظر زمان روزه گرفتن و نحوه اون بود که خب در همه مسلمانان مشترک هست) امام جماعت مسجد سنی ها رو هم دعوت کرده بودند که اون اذان گفت و بعد افطار رو شروع کردند. من و آقای همسر و سمیرا و شوهرش و دانیلا و خانواده اش و دو سه تا دانشجوهای ترک مسلمانان روزه دار جمع بودیم. بیشتر از بچه های خودشون بودند. خلاصه غذاها رو کم کم می آوردند. خورشت مرغ شون رو فکر کنم یک خانوم ترک براشون پخته بود ولی اصلا خوشمزه نبود. من و سمیرا داوطلبانه اعلام  کردیم که سال دیگه ما براشون غذا بپزیم. هر چند از نظر بقیه خیلی هم خوشمزه بود! (غذاهای شرقی به خاطر طعم و ادویه اش با غذاهای غربی متفاوت است و معمولا مورد توجه واقع می شود)برنج رو هم به روش آلمانی یعنی همه شفته پخته بودند. برنج رو می ریزن توی قابلمه با کمی آب و هم می زنند تا آبش تبخیر بشه و بعد میارن سر سفره! دیگه کم کم خرما و ماست و هندوانه! و شیرینی رو می آوردن. کلا بامزه بودند که یکی یکی می رفتن توی آشپزخانه و مواد رو آماده می کردند و می اوردند. کار دانشجویی بود دیگه!



توزیع غذا

میزهای چیده شده در حیاط کوچک ساختمان انجمن


افطار در هوای نیمه تاریک
اون مبلغ های مسیحی که چند ماه قبل آمده بودند به خانه مان و با هم راجع به حضرت عیسی علیه السلام صحبت کرده بودیم دوباره آمدند دم در! ما در اون لحظه آمادگی نداشتیم که توی خونه دعوتشون کنیم و گفتیم فعلا نه. این هم کاتالوگ هاشون که دادن ما مطالعه کنیم. عناوینشون هست: کلید خوشبختی در خانواده چیست؟ دیدگاه شما نسبت به آینده چیست؟ واقعا چه کسی جهان را کنترل می کند؟ و در داخل هر کاتالوگ سوالاتی پرسیده و بعد تاریخ و مکان جلساتی که به این سوالات پاسخ میده رو توش نوشتن.


کاتالوگ های ترویج دین داری
نظرات 25 + ارسال نظر
معصومه دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ق.ظ http://tanhaian.persianblog.ir/

چه جالب ESG و افطاری؟ این کلیسا البته هدفش جلب جوونا و دانشجوهای خارجیه گاها حتی کمک هزینه هم می ده بهشون. اون گروه هم دم خونه ما هم میان اونا هم یه انجمن خفن هستن تازه برای من کاتالوگهای فارسی هم میارن هرچی هم می گم من مسلمونم از دینم هم راضی ام به خرجشون نمی ره.

اگر هدف جذب جوون های بی دین باشه که خوبه! ولی خب برای ما مفید نیست! دفعه قبل که اومده بودن ما براشون از اسلام صحبت کردیم. البته یک گروه از مسیحیان رو شنیدم که توی خیابون تبلیغ می کنند و عقاید خیلی سفت و سختی دارند و جالب نیستند!

[ بدون نام ] دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:12 ق.ظ

من الان نفهمیدم این اوانگلیش ها در حقیقت چی هستند؟ ارتدوکس؟ پروتستان؟ هر دو قاطی؟
این جلساتی که با بچه های مسلمون برگزار می کنن در مورد چیه؟

خیلی بامزه بودن که می رفتن تو آشپزخونه و کم کم خوردنی ها رو میاوردن! آدم میخواد لپشونو بکشه! مثه خاله بازی!
راستی سال دیگه شله زرد و حلوا هم بپزین. من که خیلی دوست دارم!

اوانگلیش همون ارتدکس هست.
جلسات قبلی شون رو من نبودم و اطلاع ندارم ولی بیشتر صحبت در مورد ادیان هست. آره مهمون نوازی خودمونی بود.
شله زرد رو شنیدم که دوست ندارن، ولی نمی دونم چرا.
سمیرا رنگینک درست کرده بود.

مریم دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:13 ق.ظ

ای بابا! این قبلی منم ها!

بله بله

ب -آرانزی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ق.ظ

سلام به نظرم این جلسه ها را کسی شرکت نکند بهتر نیست پسر یهودی چی گفت ؟

سلام.
منظورتون رو متوجه نشدم که چه جلساتی را گفتید:جلسات مبلغان مسیحی یا افطاری رو؟
اگر ادیان مختلف در کنار هم قرار نگیرند و حرف های یکدیگر را نشنوند چگونه حقیقت پیدا شود. با گفتگو کردن است که راه زندگی مسالمت آمیز را می آموزیم.
در مورد جزئیات مواردی که در جلسات مبلغان گفته می شود اطلاعی ندارم ولی به نظر مباحث خوبی است و برای کسانی که دچار سردرگمی هستند مفید به نظر می رسد
اون پسر هم در مورد روزه شون گفت که 25 ساعت است و یک سری ایام خاصی و خوردنی های خاص است.

ب -آرانزی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:13 ق.ظ

سلام سایت برای شبهات و مسائل مذهبیhttp://www.jonbeshnet.ir

ممنون

فردا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ب.ظ http://med84.blogfa.com

تا حالا افطار مهمونی مسیحیان نشنیده بودم که بحمدالله شنیدم!!!

خب پس من تیترم رو اشتباه انتخاب کردم!

مشتاقی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ب.ظ

سلام بر روزه داران

نمیدونم اینا چقدر دنبال حقیقت هستند. دین خالص یکی بیشتر نیست.

کلا حق و واقعیت یکی بیشتر نمیتونه باشه ولی غیر حق وباطل

بینهایته.
جهت اطلاع از هم بد نیست. شاید در بین صد نفر یکی مشتاق

حق باشه که واقعا دنبال راه حقه. اگه شد به زحمت صد تا میارزه.


انشاله خداوند پشتیبان شماست با نیت ها پاکتان.

سلام
ما تلاشمون رو می کنیم تا اونها دید بهتری نسبت به مسلمانان و اسلام پیدا کنند.
انشالله

فهیان دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

یکروز در روزنامه ای که کارمیکردم خواستم تیتر مطلبم را بگذارم جان هر ایرانی چند؟؟سردبیر فرمود نوعی انزجار دارد انگار شما با همه چیز مخالفی !!وقتی کالسکه دخترم دربه اصطلاح این بالای شهر به سمت سر بالایی از کوهای تراشیده بلند میکردم ودر قسمت بعد میگذاشتم هزار بار میگفتم جان هرایرانی چند؟؟وقتی باجان وروانم باید جلوی همه بایستم که ازادی صحبت کردن را از دخترم نگیرندو بندهای نامرئی رابه پای افکارش نبندنددرمانده از خودم میپرسم فردا چه؟؟وقتی میخواهم مفهوم خانه کشور وطن رابرایش بگویم میمانم به دشمن که رسیدم چه؟وقتی باید خداراازمیان خروارهاباید نباید ساخته ذهن وپرداخته شرایط دست نخورده( انطورکه ازرگ گردن به او نزدیکتراست)به او برسانم تا به بهترین ایین به اوبرسد میمانم که کجامیتوانم؟ووقتی میخواهم به او یاد بدهم :نگو چرا اینطور است بگو چگونه میتوانم عوضش کنم میمانم از کجا خوراک مغزش را تامین کنم...(منوببخش اگرتک تک جمله هام روبه هر قسمت مربوطش در پست هات ارجاءندادم مجالش نبود)

من هم این روحیه انتقادی از قوانین و بی مبالاتی و دلسوزی برای وطن و ... رو دارم و می فهمم نگاه شما رو به این مسائل.
من کلی فکر کردم که بفهمم هر قسمت از این کامنت تون به کدوم پست من برمیگرده! تلاش شما برای نشان دادن صحیح از ناصحیح و یافتن حقیقت در این دنیای پر از حرف و غبارآلود و حس زیبای مادری تون برای دخترتون ارزشمندترین هدیه به دلبندتان است.
امید است فردایی فرا رسد که جان و فکر و اندیشه و آزادی انسان ها ارزشمند باشد

محجوبه دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا رفیق
سلام لیلی عزیز
من واقعا حس جالبی دارم از خوندن مطالبتون خیلی جالب بود خاطره ای که گذاشتید بعلاوه ی عکس ها که همیشه حس خاطره رو بیشتر می کنه .
از جوابت به جناب مشتاقی خیلی خوشم اومد و از صمیم قلب براتون آرزوی موفقیت میکنم .
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام خانومی
خواهش می کنم، قابلی نداشت.
وااااااای من مشتاقی رو خیلی دوست دارم

پگاه دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام لیلی جونم عکسات فضای دلنیشینی دارن .چه خوب که روزه ما از همه دقیق تره حس خود ستاییم گل کرده

سلام خانومی
بلی بلی من هم در این مورد حس خوبی از نظم و برنامه مرتب دینی مون دارم

خانم لورا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:35 ب.ظ http://missloraa.persianblog.ir/

چه جالب.خیلی خوبه که شما اینقدر با همه معاشرت دارید.

خب ما اینجا فامیل و خانواده ای نداریم و باید با همنشینی با دوستان اوقاتمون رو سپری کنیم.

باران دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:48 ب.ظ http://www.baran-53.blogfa.com

چقد جالب بود هر بار میای وکلی زحمت میکشی برامون پستایی میزاری که برای من یکی اولین بار میشنوم خیلی گلی ودستت درد نکنه
دادن افطاری خیلی ثواب داره حالا هر کسی وبا هر دین ومذهبی درست کنه ارزشمنده
بازم ممنونم لیلی عزیز بابت پستات

خواهش می کنم، قابل شما رو نداره.
انشالله که نوشته های من مفید باشه

فریادی از جنس سکوت دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:24 ب.ظ http://fajs.mihanblog.com

سلام
وبلاگ زیبایی دارید
که آدم میخواد یکسره همه آرشیو رو بخونه
جالبه این جور تقابل ادیان ولی ادیان دیگه برای جذب خیلی تلاش میکنند
به شما هم تبریک میگم که اینجور با اقتدار از اسلام ومسلمانی وجهه ی ارزشمندی ارایه میدین
موفق وموید باشید

سلام
شما لطف دارین خانومی
نمی دونم، شاید ادیان دیگه برنامه ریزی بهتری برای جذب داشته باشند.
ممنون

فهیان دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ب.ظ

(یادم رفت بگم علت ننوشتنم مخالفت نیست شاید در مواردی متفاوت فکرکردن باشه علتش زیاد بودن مطلب بود ووقت کمم همینطور که وقتی هم نوشتم از همه جاش سانسور کردم)

ممنون که وقت گذاشتین و نوشتین. انشالله وقت تون برکت پیدا کنه تا بیاین دوباره برای من کامنت بذارین!!

فاطمه سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:56 ق.ظ http://honey67.persianblog.ir/

لیلی عزیزم...نماز و ورزه ها قبول...
چه خوبه که همچین جمع هایی وجود داره اینجوری ادم کمتر احساس دلتنگی می کنه ماه رمضون با همین سفره افطاریا دست جمعیش و سحریش قشنگه اینجوری..
ببین باز ما می گیم دینتون توش یه کوچلو تحریفه می گن نه...روزه روزهس دیگه تو یه چیز می گی یکی دیگه یه چیز با هم کنارم نمیان...حداقل مسلمونا هر چند تا شاخه شیعه سنی حنفی و.... هم باشن بازم بیشتر ادابشون یکیه

عبادات شما هم قبول انشالله
بلی من هم فکر می کنم یکی از زیبایی های این ماه افطاری های دسته جمعی است.
در مورد روزه تفاوت بین گروه های اسلامی خیلی کمه.

سارا سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ق.ظ http://pegah-parsa.persianblog.ir/

سلام لیلی خانم از آشناییتون خیلی خوشحال شدم نماز و روزه تون قبول درگاه حق باشد
از خواندن وبلاگتون متوجه شدم بصورت دانشجو در آلمان اقامت دارید
من می خواستم بدونم چطور می شود ویزای تحصیلی گرفت هم برای همسرم در مقطع دکترا و هم برای دخترم که ۲ سال دیگر دیپلم می گیرد و ما می خواهیم زمان تحصیل دخترم در کنارش باشیم ممنون می شوم اطلاعاتی در این زمینه به من بدهی . امیدوارم موفق باشی

سلام خانومی. انشالله، عبادات شما هم قبول.
برای ویزای تحصیلی اگر همسرتون قصد ادامه تحصیل دارند باید ایشون از دانشگاه و استادی در همان دانشگاه پذیرش بگیرند و با همان پذیرش به سفارت مراجعه کنند. به نظرم برای دخترتون در این سن تحصیل به زبان دیگه کمی وقفه در روند تحصیلی شون بندازه.
اگر اطلاعات بیشتر می خواین لطفا سوال تون رو در قسمت پیام به مدیر با ای میل تون بنویسید

مشتاقی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ق.ظ

فرموده اند:
حقیقت دین عقاید پاک و روح تابناک است.وغرض از عبادت .ریاضت

بدن است تا روح در اثر پاک شدن عامل تحریک قوای مدرکه گردد.

آنها را از عالم غرور به جهان سرور کشاند واز مرکز ستم و بیداد

به عالم نور و داد.

ممنون

رادمنش سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:14 ب.ظ

سلام,وبلاگ زیبا و پرباری دارید,مطالب اخیرتون هم خیلی جالب بود حس میکردیم ما هم اونجا بودیم
و باز هم به این نتیجه رسیدم که دین ما بهترین و کاملترین دین هست شکر خدا
والبته خوراکی هامو هم خیلی از اونا خوش مزه تره!!

سلام
ممنون
فکر می کنم بحث تخصصی ادیان خیلی پیچیده باشه ولی همین تفاوت های بزرگ نشان از بهترین نشان ها دارد
در مورد خوراکی ها با شما موافقم که ما ایرانی ها اصولا در غذا خوردن و غذا پختن مشکل پسند هستیم

حنا سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:54 ب.ظ

لیلی جونم خدارا صد هزار مرتبه شکر که این مراسم هاای افطاری هست و تو اونجا تو مااه رمضوون احسااس غربت نمی کنی و هرشب سرت گرمه

خدا رو شکر.
ممنون از قلب مهرنونت که نیت خیر داری

ب-ا چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ق.ظ

سلام شنیدم یهودی ها ماهی که باید روزه بگیرند سه روز می گیرند و این سه روز را هم کلک میزنند و گردن خورس محل می اندلزند که سح بیدارشان نکرده است و خروس را می گکشند و می خورند تا کفاره روزه نگرفته نشان را خروس جبران کرده باشد. و روز کشتن خروس در بین یهودیان معروف است که برای تکمیل مطالب روزه در ادیان شما ذکر کردم .

سلام
نمی دونم من این موارد رو نشنیدم. فکر می کنم اگر هم وجود داشته باشه یک یهودی نمیاد بگه ما کلک می زنیم!
ممنون

محجوبه چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا حکیم
سلام بر شما

عیدتان مبارک.

امام علی علیه السلام می فرمایند : کسی که نیکو بیندیشد ، دستخوش لغزش نمی شود .

برآنیم تا در این هفته لباسهای تفکرمان را اخلاقی کنیم !! با قسمت اول " اخلاق تفکر " به روزم و منتظر کوک توجهتان

سلام
ممنون

مامان چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:06 ب.ظ

کار فرهنگی خوبی است .قابل تحسین است .همه دینها قانونهای خداوند برای عالی زیستن انسانها و بهره مندی بهتر از عمر و با ارامش زندگی کردن است.چه بهتر که دین وقانون جدیدتر رو بشناسیم و انتخاب کنیم.

آشنا شدن با ادیان دیگه خیلی خوبه. باعث میشه آدم راجع به دین خودش هم مطالعه کنه

نرجس چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ب.ظ

salam....javabe daniell be ona chi bod?raje be gosht khok?

سلام
دانیلا گفت تاکید بر حرام بودن گوشت خوک در قرآن اومده با نام کلمه خوک. و علت اصلیش هم ناسالم بودن گوشت خوک است

ﻭﺣﻴﺪ جمعه 13 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:12 ب.ظ

ﻓﻘط ﮔﻮﺳﻔﻨﺪاﻥ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﭼﻮﭘﺎﻥ ﺩاﺭﻧﺪ , ﻣﺎ اﻧﺴﺎﻥ ﻫﺴﺘﻴﻢ و ﺧﻮﺩ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻔﻜﺮ ﻭﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﺩاﺭﻳﻢ و ﺧﺪاﻭﻧﺪ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﻫﺪاﻳﺖاﻧﺴﺎﻥ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩ و ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ , ﭼﻮﻥ ﻣﺎ ﺩاﺭاﻱ ﻣﻐﺰ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻋﻀﻮﻱﺷﮕﻔﺖ اﻧﮕﻴﺰ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻗﺪﺭﺗﺶ ﻧﻴﺴﺖ ,اﺩﻳﺎﻥ ﺯاﻳﻴﺩﻩ اﻓﻜﺎﺭ ﺟﺎﻫﻂﻠﺒﺎﻧﻪ ﮔﺬﺷﺘﮕﺎﻥ ﻣﺎﺳﺖ , و ﺩﺭ اﻳﻦ ﻋﺼﺮ ﺩاﻧﺶ ﺟﺎﻳﻲ ﻧﺪاﺭﺩ , ﻣﻦ ﻳﻚ ﺩاﻳﻴﺴﻢﻫﺴﺘﻢ و ﻓﻘﻄ ﺑﻪ ﺧﺪا اﻳﻤﺎﻥ ﺩاﺭﻡ ﺑﺪﻭﻥ ﻭاﺳﻂﻪ و ﻗﺎﻧﻮﻥ . ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﻦ ﻋﺸﻖ , ﺻﺪاﻗﺖ و ﮔﺬﺷﺖ اﺳﺖ و ﺑﺮاﻱ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﻛﻪ اﻓﻜﺎﺭﻱ ﺩﻳﻦ ﺑﺎﻭﺭﺭاﻧﻪ ﺩاﺷﺘﻢ اﺯ ﺷﻌﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﻋﺬﺭﺧﻮاﻫﻲ ﻣﻴﻜﻨﻢ .

حالا مغز من یا مغز شما کدوم کامل تره؟ کدومشون از بعد از مرگ خبر داره؟ مغز کدوم بشر می تونه مرزهای عشق و صداقت و گذشت رو تعیین کنه؟
این کامنت تون به من چه ربطی داره؟ شعور شما اینجا نیست و من بهش دسترسی ندارم و نمی تونم عذرخواهی تون رو بهش منعکس کنم!

زنجبیل پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:31 ق.ظ http://kutahsokhan.wordpress.com/page/3/

این گروه مبلغ رو شما هم دیدین پس
اگر اذیت کردن بگین نیان ،ادمهای جالب ی هستن اما خیلی سخت گیر

خوشبختانه خودشون دیدن ما با وجود بچه وقت سرخاروندن نداریم دیگه نیومدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد