زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان
زندگی پر از خاطره است...

زندگی پر از خاطره است...

خاطرات زندگی من در آلمان

ایده های هوشمندانه تمیزکاری!

اول از همه این پست نامرتبط (تجربیات تصویری سه دانشجوی آلمانی در ایران) رو می تونید بخوانید.
هرکس نمی تواند عکس های این پست را ببیند لطفا به این لینک مراجعه نماید.
دوباره نزدیک سال نو شد و بازارچه کریسمس شهر به راه افتاد و مغازه ها پر شدن از تزئینات کریسمس. فروشگاه های مختلف هم سعی می کنند با تبلیغات رنگارنگ و خوش آب و رنگ  روی این جور چیزها مشتری ها رو تشویق کنند. یکی از این فروشگاه ها یک دفترچه تبلیغاتی چاپ کرده با عنوان ایده های هوشمندانه برای نظافت. البته چون شماها در فصل خونه تکونی نیستین نمی تونین با خانه تکان بده هایی که مجبورن توی این سرما خونه هاشون رو بتکونن همدردی کنید ان شالله نوبت شما هم می رسد البته همان طور که در پستی در سال قبل نوشتم خانه تکانی اینجاها بیشتر به تغییر دکوراسیون تعبیر میشه تا شست و شو.ولی این تبلیغ امسال رفته روی وسایل نظافت خانه مانور داده. عکس ها هم که همه کار دسته جمعی اعضای خانواده یعنی پدر و مادر خندان و یک پسربچه ناظر و بازیگوش! اولش با تبلیغ دستمال های تمیزکاری از جنس های مختلف که برای خشک کردن و کار در آشپزخانه است شروع می شود و بعد می رسد به اسکاچ های ظرف شویی با اشکال قلب و کاج و ...! قسمت بعد انواع برس ها برای شستن ظروف و وان حمام و کرکره چاه ظرفشویی و ... هست.
اینها برخی از مدل های ظرف شویی ش هست.


برس شستن لیوان


برس شستن جام!


تمیزکردن لوله قوری!

قدم بعد شستن و تمیزکاری کف خانه از پارکت و قالی تا کاشی. که شامل انواع تی و بخارشوی و جاروبرقی در طرح ها و سایزهای مختلف با قابلیت های گوناگون. چون خودتون متخصص هستین در این زمینه من توضیح زیادی نمی دم.

تی زمین شوی با مخزن


بخار شوی


تمیزکننده فرش با استفاده از شامپو فرش
در تصویر زیر هم مشارکت مردهای خانه را در امور تمیزکاری ملاحظه می فرمائید.

شامپو فرش دستی با برس
خب حالا که از کف خونه خیال تون راحت شد میریم سراغ نظافت دیوارها و پنجره ها .

پنجره رو کف مال و بعد تمیز می کنه.
اگر لک و کثیفی روی زمین یا دیوار و مبل و وسایل چوبی مونده می تونید از وسایل زیر استفاده کنید.

اسفنج لکه گیر(هر کس کثیف کرده خودش باید تمیز کنه)


ماژیک خش گیر(اصلاح کننده)وسایل چوبی در رنگ های مختلف
از قلم مدل بالا در انواع خط گیر کف وان و یخچال(رنگ سفید) و درزگیرهای کاشی هم موجود است.
بعدی هم یک مدل بخارشور با سرهای گوناگون هست برای تمیزکاری پنجره و در و دیوار و ..


بخارشوی
حالا میرسیم به قسمت شستشوی لباس ها. از انواع اتو و زیراتو و کیفی که لباس های کوچک را داخل آن قرار دهند و در ماشین لباس شویی بریزند تا کمدی که وسایل مرتبط با شست و شو را در آن جای می دهند.
این هم یک مدل رخت آویز برای داخل حمام
بند  رخت

بند رخت در حالت دیگر
این هم لکه گیر لباس که لکه های روغن و کاکائو و لوازم آرایش و ... رو پاک می کنه
خب دوستان خسته شدین از این همه نظافت و تمیزکاری . خونه هم که شده مثل دسته گل . برین یک چای یا قهوه بریزین و در حالی که روی مبل لم دادین به خونه تمیز نگاه کنید!!

نظرات 23 + ارسال نظر
آسمان چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ق.ظ

سلام
وبلاگ خوبی داری. شاید مرتب نظر ندم ولی همیشه سر می زنم. همه چیز رو بامزه و درست توضیح می دی.

سلام
ممنون. بامزه؟؟!

مهتاب چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:16 ق.ظ

واییییی عکسای من باز نمیشه چی ببینم .

چقدر بد

بسامه چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:07 ق.ظ

واقعا حیف... اینجا که نزدیک عید همه جا پر میشه از اجناس بنجل... ولی من عاشق اون دستفروشاشم....
به به تبلیغات...
چی؟ الان به ما گفتی متخصص؟ یعنی منظورت اینه که ما نظافتچی هستیم؟ یعنی الان نیشتو زدی؟ خیالت راحت شد؟ مشعوف شدی؟ خرسندی الان؟ داری بشکن می زنی؟ سبک شدی؟ شوخی کردم ببخشید....
من از این جارختی خیلی خوشم اومد... یکی بخر بفرست اینجا... خیلی ایده جالبیه...
وای از اینا باید بدی به خواهر من.. یعنی همه نوع وسیله پاک کننده داره.. حالا ما هی میگیم کم استفاده کن خواهر من.. ولی کو گوش شنوا...

من هم خرید از دستفروش ها رو دوست دارم
اوه اوه همه خانوم های ایرانی متخصص و کارشناس تمیزی و پاکیزگی هستن چی فکر کردی؟
ولی به درد حمام ما نمی خوره چون بسیار کوچیکه. اگر به درد شما می خوره قابل نداره
خواهر شما به عنوان یک بانوی ایرانی کارشناس تمام عیار پاکیزگی است

گلهای زندگی من چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:14 ق.ظ httphttp://golhayezendegiyeman.blogfa.com/

سلا م لیلی جان
خوبی؟
چه جالب نمیدونستم اونجا هم خونه تکونی دارند
خواهر جان ما ایرانی ها که قبل از عید هم خونه تکونی وهم تغییر دکوراسیون داریم
خیلی درختهای کریسمس رو دوست دارم البته اون سنبل وشب بوی خودمون توی روزهای اول عید وگلهای لاله هم دست کمی از درخت کریسمس نداره مگه نه؟
عزیزم نتونستم عکسارو ببینم
مثل همیشه لیلی جان ازت ممنونم بابت اطلاع رسانی خوبت
سالم وتندرست باشی دوست عزیزم

سلام خانومی
ممنون
بله اینجا هم سال نو با تمیزکاری و نوشدن هست
درخت کریسمس برای ما خاطره انگیز نیست ولی چون مال فرهنگ دیگه هست جذابیت داره
فکر کنم سایت آپلود عکس مشکل پیدا کرده
الهی آمین. به همچنین شما

نرگس چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:32 ب.ظ http://nbeheshti.persianblog.ir/

آقا من قبول ندارم
عکساشو نمیبینم
منم عکس میخوام!

نه نه قبول داشته باش
نمی دونم سایت آپلود عکس چرا مشکل پیدا کرده. لینک جدید رو امتحان کنید

افق زندگی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.lifeshorizon.blogfa.com

لیلی جون هیچکدوم از عکسا باز نمیشه!

نمی دونم سایت آپلود عکس چرا مشکل پیدا کرده. لینک جدید رو امتحان کنید

مریم چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ب.ظ

من عکسارو می بینم، ناراحت نباش!
چقد تمیز شد همه جا! دستت درد نکنه، خیلی مفید بود! حالا میتونم با خیال راحت به درس و مشقام برسم!
اون شامپو فرش با برس خیلی خوب بود، خوشم اومد!

آخ جون بالاخره دومین نفر که گفت می بینم رویت شد!
آره برو اون گوشه که خیلی تمیزه بشین مشقات رو بنویس
یعنی می خوای برای عید فرش ها رو تو شامپو فرش بکشی؟

babaee چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:17 ب.ظ

سلام بر پاکان و پاک کنندگان

همراه پاکیزگی خانه تن خانه دل هم انشاله پاک شود

دلها هم زنگار میگیرد و کدر میشود

پاک کننده و حیات بخش دلهای افسرده کلام وبیان پاکان آسمانی
است

همیشه تن تان سالم دلتان پاک و روان تان آرام

در پناه ایزد منان

سلام
الهی آمین

مامان چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

وای من ازاون مازیکا ولکه گیر لباس رو می خوام

قابل شما رو نداره

طاهره پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:42 ق.ظ

سلام لیلا جون
بعد از مدت ها دوباره اومدم به وبلاگت سر زدم. خوشحالم که هنوز خوب می نویسی و سرت اینجا حسابی شلوغه. بعدنها یه آرشیو جامع و کامل داری که از این روزها برای بچه هات خاطره تعریف کنی
دلمان بسی تنگ می باشد. مواظب خود باشید

سلام دختر بی معرفت.
یعنی تو اصلا یه سر به دوستت نزدی؟؟ ای بابا آدم رو نامید میکنین شماها.
حالا که دارم خاطره برای شماها تعریف می کنم بیا آینده پیشکش

سپینود پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:40 ق.ظ http://ushti.blogfa.com

لیلی من عکس ها رو دیدم و از انجایی که در امر تمیز کردن خانه و برق انداختن آن یک متخصص به تمام معنا و تمام عیار می‌باشم فلذا از همه شان می‌خوام . بخار شوی رو نه ولی بقیه رو می‌خوام ! مخصوصا بند رخت که خیلی خوشمان امد . مال خودم از این قدیمی هاست !

قابل شما رو نداره خانوم متخصص تمیزی.
من هم بند رختم از همین مدل های معمولی هست. این مثلا خواسته نبوغ درکنه همچین طرحی داده!

آسیه پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام عزیزم .
وبلاگ جالبی داری .
و من خوشم اومده که از اولین پستت رو بخونم ، اما رمز دارن بعضیاش .
من می تونم اون رمز رو داشته باشم ؟

سلام
ممنون
اون پست هایی که رمزدار هست خانوادگی است و کمتر مربوط به آلمان است. چیز خاصی توش نیست.

نانی پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:02 ب.ظ

leiliiiiiiiiiiii aasheghe ghesmate akharesham.kheili khoob gofti.

پس تو هم با قسمت آخر کار موافقی. می تونی چای بریزی بیای اینجا با هم بدون قسمت آخر بشینیم و بنوشیم

تهمینه پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:16 ب.ظ

سلااام لیلی جان. بالاخره بعد بیست و چهار ساعت و کلی پیغام که تا انتقال فایل به نمی دونم کجای ایران و...صبر کنین، عکسها باز شد. مثل همیشه خوشگل و گویا. فقط خدا کنه دیگه عکسها اینقدر دیر باز نشه.

سلام خانومی
حالا عکس ها رو می خواستن کجا ببرن؟
خدا کنه

یاسی پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:42 ب.ظ http://yekdoneyeman.blogfa.com/

خو خدایی اینا اگه اهل خونه شستن بودن که حموم توالتاشون راه آبم داشت!!!!!!!! یعنی تصور کن یه عمر توالم با دستمال کشی تمیز کنن


بعد چیزه ..
آقا من اون اقاهه رو میخوام که فرش تمیز میکنه! از ایناشوتاحالا ندیدم! چنده ؟

خب عزیزم اگر دقت کنی وسایل نظافتشون بدون آب هست همه با دستمال و خشک کردن کار رو پیش میبرن. اصلا چون آب کم مصرف می کنن این همه آب تو کشورشون هست!!
این آقاهه ممکنه در همه ی خانه ها پیدا شود فقط نیروی به کارگیری ایشان باید فعال باشد

فردا پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:55 ب.ظ http://med84.blogfa.com

ممنووون دخترم! ازینکه سه ماه زودتر کمکمون کردی خوونه تکونی کنیم ممنون!

خواهش می کنم. خسته نباشین سه ماه زودتر

محجوبه جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:15 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا رحیم
سلام بر شما
امام صادق علیه السلام از امام علی علیه السلام روایتی نقل کردند که حضرت فرمودند : آدمی دو مونس و همدم دارد : مونسی از شیطان مونسی از فرشته . پس مونسی که از جانب فرشته است ، رقّت و فهم می باشد و مونسی که از جانب شیطان است ، غفلت و سنگدلی ./ کتاب کاوشی نو در اخلاق اسلامی؛حسین مظاهری ؛فصل رذیله ی غفلت

با " مرحومان دوستی ! " به روزم و منتظر کوک توجهتان

راستی پست جدیدتون خیلی جالب بود

فریب خوردگان جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:43 ق.ظ http://www.tahsiil.blogfa.com

www.tahsiil.blogfa.com

تنها وبلاگ ایرانی در جهان

در مورد معایب و سختی های تحصیل در خارج از کشور

ترانه جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ب.ظ httphttp://baran74m.blogfa.com/

ایمـــان دارم کــه ...

قشنـگـتــرین عـشـــق ...

نگــاه مهــربـــان خــداونـــد بـه بنـدگـانـش اســت ...


زنــدگــ ــی را بـــه او بســـــپار

و مطـمئـــن بـــاش،

که تــا وقتـــی کــه پشتــت بــه خــــدا گــرم اســت،

تمـــام هــراس های دنیــــــــا خنــــده دار است ...

[گل]

یاسی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ب.ظ http://yekdoneyeman.blogfa.com/

نه دیگه نشد ! خو لابد توی خانه ی ما نیست که دارم سفارش میدم دیگه من از همونا میخوام ! دستمالشو خودم دارم

فکر کنم به اون سوارکاره ربط داره باید یکی از اونها جور کنی تا اسب رام بشه!!

سیمرغ دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ق.ظ http://janemoshtagh.mihanblog.com

سلام.این دستگاه شستشوی لیوانه خیلی باحال بود.همیشه با شستن لیوانهای کشیده و بلند مشکل داشتم.خدا رو شکر این مشکلم هم برطرف شد

سلام
خدا رو شکر که مشکل یک نفر دیگه هم حل شد

یاسی دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ب.ظ http://yekdoneyeman.blogfa.com/

از اون سوارکاراشم داریم ! 2تااااااااااااااا ! منتها فقط سواری میگیرن ! طی سواری هم فقط بدتر خونه رو شخم میزنن ! همین

خب پس باید شما زحمت یک ایده خلاقانه با این کارکرد جدید رو بکشین. شاید یک جاهایی همین شخم زدن به کار بیاید!!

عسل اشیانه عشق یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ب.ظ

اخ که اگه یکی از این لکه گیرهای لباس داشتم......

می خوای برات بفرستم خانومی. خیلی با حسرت گفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد